Vijesti / Životni stil i hedonizam
Životni stil i hedonizam
Jesu li slani indijski oraščići dobri za vas?
Ilustracija

ZDRAVE GRICKALICE

Jesu li slani indijski oraščići dobri za vas?

Slani indijski oraščići sadrže značajnu količinu masnoća, iako se većinom radi o zdravim nazasićenim masnoćama...

Indijski oraščići sadrže obilje važnih nutrijenata, uključujući ugljikohidrate, proteine i masti, ali i brojne minerale i vitamine. Ali slani indijski oraščići sadrže puno više soli, a većina ljudi ih voli jesti u takvom obliku. Kada se umjereno konzumiraju indijski oraščići mogu vam pomoći da zadovoljite dnevne potrebe za određenim nutrijentima.

Zdrave masnoće

Slani indijski oraščići sadrže značajnu količinu masnoća, a većinom se radi o zdravim nazasićenim masnoćama. Oko 30 grama oraščića sadrži 13,14 g masnoća, od toga je 7,74 grama u obliku mononezasićenih masti, a 2,22 grama polinezasićene. Mononezasićene i polinezasićene masnoće mogu pomoći kod smanjenja lošeg kolesterola u krvotoku i poboljšati zdravlje kardiovaskularnog sustava. Polinezasićene masnoće mogu pomoći kod reguliranja razine glukoze u krvi i smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2, navodi Američko udruženje za srce.

Ugljikohidrati i proteini

Slani indijski oraščići prirodno su bogati ugljikohidratima i proteinima. Vašem tijelu su potrebni ugljikohidrati za energiju, dok bjelančevine pomažu u sintezi i obnovi staničnog tkiva. Prehrana s dnevnim unosom od 2 000 kalorija zahtijeva oko 225 grama ugljikohidrata i 50 grama proteina. Oko 30 grama indijskih oraščića sadrži 9,27 grama ugljikohidrata i 4,34 grama proteina.

Minerali i vitamini

Također sadrže i deset minerala, a posebno su bogati  magnezijem i bakrom. Sadrže i male do umjerene količine kalcija, željeza, fosfora, kalija, natrija, cinka i selena. Slično kao i s mineralima, vitamini su nutrijenti koje tijelo većinom ne može proizvesti samo. Ovi omiljeni oraščići ne sadrže velike količine vitamina nego u tragovima sadrže vitamine B, E i K. 

Sol i zdravlje

Slani indijski oraščići sadrže niz korisnih hranjivih sastojaka, ali i sol koja sadrži natrij. Mineral koji pomaže kod hidratizacije tijela, a regulira i rad središnjeg živčanog sustava, ali višak natrija može uzrokovati visoki krvni tlak te povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti. Zasićene masnoće mogu povećati kolesterol u krvi i pojačati kardiovaskularne probleme, a zbog svega je vrlo važno paziti na dnevni unos soli. 

Koliko soli dnevno trebamo unositi?

Odrasli bi trebali unositi manje od 5 g soli, a unos soli za djecu procjenjuje se u odnosu na njihove energetske potrebe. Otprilike je: 

  • za djecu od 1 do 3 godine preporučuje se unos od 2 g na dan
  • za djecu od 4 do 6 godina preporučuje se 3 g na dan
  • za djecu preko 7 godina preporučuje se 5 g na dan.

'Dodavanjem soli hrani ne smijemo pretjerivati jer se prekomjeran unos soli povezuje s bolestima srca i krvnih žila, ali i drugim bolestima poput bubrežnih bolesti i karcinoma. Procjenjuje se kako unosimo 2 do 3 puta više količine soli od preporučenog, a prema podacima WHO-a, smanjivanjem unosa soli za 50 posto spasilo bi se oko 180 000 ljudskih života u Europi godišnje', objasnila nam je ranije mag. nutr. Mirja Zupčić. 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Reci što misliš!