Vijesti / Životni stil i hedonizam
Životni stil i hedonizam
DNEVNIK JEDNOG PARFUMERA Znate li što plaćate kad za parfem iskeširate 500 kuna?

DNEVNIK JEDNOG PARFUMERA Znate li što plaćate kad za parfem iskeširate 500 kuna?

Što zaista plaćamo kada kupujemo high street brend parfema i dobivamo li kvalitetu kakvu očekujemo?

Već godinama primjećujem ljude kako dolaze u parfumerije i isprobavaju mirise s ciljem da pronađu onaj koji im se najviše sviđa ili onaj koji se trenutno najviše reklamira.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Međutim više od 80 posto osoba nije upoznata s time kako pravilno testirati mirise, kako bismo zaista odabrali onaj miris koji najviše odgovara našem karakteru. Prosječna kupovina novog mirisa obično izgleda nekako ovako.

Osoba ulazi u parfumeriju i već na samom početku osjeti mix raznih mirisa koji se prožimanju cijelim prostorom. Kreće prema odjelu sa parfemima i na prvi pogled 'beskonačnim' policama traži one mirise koji se trenutno pojavljuju na TV-u kao must have! Krajičkom oka baca pogled na cijene i dolazi do zaključka da ako želi trendy miris morati će izdvojiti dobar dio plaće za njega.

Nije prošla ni minuta, a evo i prodavačice sa pitanjem: mogu li Vam kako pomoći? Mislim, vrlo ljubazno od nje, ali daj me pusti malo da pogledam što se sve nudi (i da bolje pogledam cijene). Međutim prodavačica ne popušta i daje osobi da isproba trenutno najprodavanije mirise koje sada svi kupuju.

Kreće testiranje mirisa. Prvo jedan, pa slijedi drugi, a onda i treći i četvrti... Onako kako su je i naučili, prodavačica ponudi osobi da mirise isproba na papirićima/trakicama. Ali ne, osoba je vrlo odlučna u svojoj namjeri. Primjetivši da su joj mirisi koje je isprobala malo preskupi, krene isprobavati još minimalno 5 mirisa prskajući ih na jednu ruku jedan kraj drugog. Ok, ovo možda i nije loša ideja ako se radi o perfume layeringu, ali čovječe pa nitko normalan ne može razaznati note svih tih nanesenih mirisa.

Uvjerena da je pronašla miris za sebe, osoba zamoli prodavačicu za zamatanje. Prodavačica ju pita, jel to za poklon? A ona odgovara, ne to je za mene, ali volim da kada si priuštim nešto tako skupo da mi bude i lijepo zamotano! Radilo se o iznosu od nekih 500 kn.

Pošto sam veći dio svog radnog iskustva proveo u parfemskoj industriji i proizvodnja parfema mi je struka, točno znam kako se parfemi proizvode. Iz ovog slučaja mogu zaključiti da se radi o kupcu koji voli pratiti najnovije trendove na lifestyle sceni i da će ako je potrebno i zadnje novce dati za miris, samo da bude u trendu.

Ali... Da, uvijek postoji ali... Je li ovaj kupac zaista dobio ono što je želio ili mu je ta želja nametnuta putem medija?

Moj savjet je da se mirisi i to u bilo kojem obliku, a posebno parfem kojeg ćemo nositi cijeli dan biraju isključivo prema tome što nam se sviđa, a ne prema onime što je trendy.

Parfem nije torbica ili košulja koju će drugi zamijetiti na Vama, već pomno odabrane mirisne note koje svojom kompozicijom savršeno odgovaraju vama kao osobi, vašem karakteru. Na kraju krajeva vi ste ti koji će taj miris nositi cijeli dan, a ne drugi. Zato je bitno kako se osjećate kada ga nosite.

Ali vratimo se mi na temu. Moraju li kvalitetni parfemi biti skupi? I zašto su mirisi koje nam nameću veliki brendovi toliko skupi?

Odgovor na to je vrlo jednostavan. Plaćate ime, a ne kvalitetu! Ne želim reći da ti mirisi nisu kvalitetni, ali da su najkvalitetniji, daleko od toga! Bez obzira na milijun članaka koji se mogu pronaći na Internetu, ljudi i dalje ne razlikuju mirise po klasifikaciji, već sve nazivaju parfemima.

Moram vas razočarati i reći vam da taj miris kojeg je osoba platila 500 kn nije parfem. Naime, u parfemskoj industriji prema osnovnoj i službenoj podijeli razlikujemo sljedeće:

Eau de Cologne
Eau de Toilette
Eau de Perfume
Niche Perfume
Perfume Oil

Miris kojeg je osoba platila 500 kn je Eau de Toilette, u najboljem slučaju Eau de Perfume. Dakle, nikako parfem! Ako ne vjerujete pročitajte na bočici svog mirisa što na njoj piše. Opet postavljam pitanje: što je to točno platila 500 kn?

Pa dragi moji, platila je cijelu vojsku ljudi koji stoje iza tog brenda. Najviše je platila maržu trgovini u kojoj je kupila miris, a zatim slijede reklama i zarada brenda, troškovi distribucije, kadar i tek na kraju troškovi proizvodnje. Zavisno od brenda do brenda troškovi proizvodnje u ogromnim količinama koje ti brendovi proizvode kreću se od otprilike 5 do 10 posto maloprodajne cijene koju nalazite u trgovinama.

S obzirom na sve to postavlja se jedno sasvim logično pitanje. Da li je zaista potrebno izdvojiti 500 kn za miris koji nije ni parfem, a sve kako bi se osjećali posebnima i u trendu? Odgovor na to pitanje glasi: DA!

Kada si već ne možemo priuštiti luksuzne automobile, vile i jahte, onda si barem možemo priuštiti jedan fini i dobar miris. Ipak parfemi spadaju u luksuznu robu. Svi mi volimo lijepe stvari, ali ponekad se moramo zapitati vrijede li te stvari zaista toliko koliko smo ih i platili?

Znate li da bi bili itekako posebniji i prepoznatljivi kada bih vam rekao da za puno manje novaca možete kreirati svoj vlastiti, personalizirani miris uz pomoć Hrvatske Parfemske Kuće?

Pišite mi na: tomislav@cph.eu.hr 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno
Vezani članci

Reci što misliš!