Vijesti / Školski kutak
Školski kutak
JEDNA MAMA IZ NEDELIŠĆA O ŠTRAJKU 'Dijete mi 11 dana nema nastavu, a škola spaja praznike i ide na izlete'
Privatna arhiva/M.Maček

ZABRINUTA JE

JEDNA MAMA IZ NEDELIŠĆA O ŠTRAJKU 'Dijete mi 11 dana nema nastavu, a škola spaja praznike i ide na izlete'

Marija Maček, majka djeteta u osnovnoj školi, pita što bi se dogodilo kad bi i roditelji počeli štrajkati

Marija Maček, aktivistica koja je uoči blagdana Svih svetih dospjela u fokus javnosti inicijativom da se stane na kraj plastičnim lampašima na grobljima, objavila je u srijedu zanimljivo razmišljanje o štrajku prosvjetara.

Učinila je to, kaže, kao majka djeteta koje pohađa Osnovnu školu u Nedelišću. Bila bi, veli, sretna kad bi se štrajkom vratio dignitet učiteljima, ali boji se da neće biti tako. – Od 9. rujna, kada je počela školska godina, s današnjim danom kada vlada generalni štrajk u školama, protekao je ukupno 41 radni dan.

Kako ne želim ništa generalizirati, opisat ću tijek razredne nastave u OŠ Nedelišće u koju ide moje dijete. Čak 11 dana nije bilo redovne nastave, a razlozi su sljedeći: 4. listopada učitelji išli na izlet zbog Dana učitelja; 7. listopada jer je dan poslije bio državni blagdan pa se produžio odmor; 10. i 11. listopada zbog štrajka; 16. i 18. listopada zbog izleta (terenska nastava); 28. listopada zbog štrajka; 30. i 31. listopada zbog prvog ciklusa praznika; 6. studenog zbog štrajka; 8. studenog zbog predstave – navodi Marija Maček.

Pita se zašto spajati radne dane zbog dodatnog odmora. Ako se štrajka, zašto onda izleti imaju prioritet, a ne nadoknada nastave. Izleti se mogu organizirati i u proljeće kad je vrijeme ljepše, navodi.

– Ako se štrajka u ime viših i dobrih ciljeva, zar se ne bismo svi koji smo uključeni trebali naspram toga osjećati dobro? I dalje, tko će se boriti za ljude čije su struke također plemenite, časne, važne, a koji ne mogu štrajkati jer su u realnom sektoru, privatnim poduzećima? Koji odlaze iz ove države jer su razočarani u sve vitalne sustave – ističe.

Apelira na sve obrazovne djelatnike da pokušaju shvatiti širi kontekst svojeg djelovanja, poruku koju šalju djeci. No, apelira i na škole da projekte koje djeca trebaju napraviti u sklopu kurikuluma organiziraju u školama za vrijeme redovne nastave, da potiču kod djece istraživanje i stvaralaštvo.

– Zbog pretrpanosti školskog plana, mnoge od tih projekata naprave roditelji doma. Ne zato jer djeca ne žele, nego zato jer je to često iznad njihovih mogućnosti. I onda to dijete dobije peticu. Što smo s tim napravili – zabrinuto će mama Marija.

– Što bi se dogodilo kad bismo mi roditelji u ime zdravog razuma počeli bojkotirati i štrajkati vezano za takve projekte koji su nam pasivno nametnuti? Tu mislim na razne instalacije, vodiče i tome slično koji su uglavnom sami sebi svrha. Vjerojatno bi dijete dobilo jedinicu. No, i to bi bilo bolje od ovoga kako je trenutačno – zaključuje Marija Maček.

 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Reci što misliš!