razne aktivnosti

II. OŠ ČAKOVEC Tradicionalni Dan sjećanja na žrtve holokausta

Održane su aktivnosti za učenike trećeg, sedmog i osmog razreda u sklopu nastave povijesti, geografije, likovne kulture, vjeronauka, hrvatskog i engleskog jezika

U II. osnovnoj školi tradicionalno je obilježen Dan sjećanja na žrtve holokausta, dan kojim se želi podsjetiti na sve žrtve nacističkih režima tijekom Drugog svjetskog rata.

Tijekom posljednjeg tjedna siječnja održane su aktivnosti za učenike trećeg, sedmog i osmog razreda, u sklopu nastave povijesti, geografije, likovne kulture, vjeronauka, hrvatskog i engleskog jezika, a rezultate svojih aktivnosti učenici su predstavili na zajedničkoj prezentaciji.

Učenici 3.a razreda nacrtali su slikovnicu, u spomen malom Tomašu i njegovoj obitelji Fritta. Bedrich Fritta bio je Židov, cijenjeni karikaturist i slikar u Pragu. Sa svojom obitelji završio je u logoru. Naslikao je slikovnicu svome sinu Tomašu za njegov treći rođendan koja prikazuje normalan život izvan logora, kako bi mali Tomaš naučio kako izgleda vanjski svijet iza zidina. Učenici su upoznali život malog Tomaša i njegove obitelji i odlučili su naslikati i sami slikovnicu, posvećenu malom Tomašu. Slikovnicu su nazvali “Život je lijep”.

U sklopu nastave vjeronauka za učenike sedmog razreda održana je radionica pod nazivom “Oni drugi – danas”. Ova radionica imala je za cilj razvijanja svijesti o realnosti i ranjivosti ljudi poput izbjeglica i migranata, kao i svih koji su ostali bez svoga doma. Učenici su imali zadatak na komadiće papira napisati ili nacrtati stvari ili ljude koje im najviše znače i ukratko objasniti zašto je tako. Kroz objavu “katastrofe” poput rata ili prirodne katastrofe, učenike se “lišava” njihovih dragocjenosti, nakon čega govore kako se osjećaju i na taj način razvijaju empatiju. 

Na satovima povijesti učenici su naučili pojmove: holokaust, genocid, zločini protiv čovječnosti, zatim pojmovi žrtva, počinitelj i pasivni promatrač, spašavatelj – pravednici među narodima. Učenici su bili podijeljeni u grupe, u kojima su istražili teme rasnih zakona, geta i koncentracijskog logora. Svaka grupa je prema postavljenim pitanjima prezentirala je svoj rad na plakatu. 

U sklopu nastave geografije održana je radionica o holokaustu. Učenici su pogledali film o svjedočanstvu Olega Mandića od uhićenja do života u logoru Auschwitz. Nakon prezentacije o najvažnijim događajima i strahovima ovog dječaka u Mengeleovom odjelu, učenici su izradili knjižice “sjećanja” na dječaka koji je posljednji koji je živ napustio Auschwitz.

Na satu Likovne kulture crtali strip prema književnom tekstu Tisuću ždralova, ulomku iz romana Karla Brucknera, “Sadako hoće živjeti”. Najbolja likovna rješenja izložena su na panou u holu škole.

Na satovima vjeronauka osmog razreda Dan sjećanja na žrtve holokausta obilježen je radionicama. Učenici su u grupama razmišljali, saznavali i proučavali što je bio holokaust, kakvi su bili zakoni doneseni, kakav je bio život u logorima… Analizirali su reakciju promatrača, žrtava, počinitelja i spasitelja- pravednika. Također, pogledali su dio filma Schindlerova lista gdje Schindler od promatrača postaje spasitelj, istaknuli neke preživjele iz logora i njihove razloge zauzimanja da se nikada ne ponovi, kao što je Branko Lustig te primjer svećenika Maximiliana Kolbea koji je dao život za drugog logoraša. Zaključak je bio da i mi možemo neku nepravdu samo promatrati ili je možemo pomoći ispraviti.

Na nastavi hrvatskog jezika učenici su čitali Dnevnik Anne Frank i roman Karla Brucknera “Sadako hoće živjeti”. Na temelju pročitanog razgovarali su o Anni Frank, životu u skrovištu, životu Židova koji je opisan u knjizi te su pogledali film Kratki život Anne Frank. Razgovarali su i o bacanju atomske bombe na Hirošimu, životu djevojčice Sadako Sasaki te posljedicama bacanja bombe.

U sklopu nastave engleskog jezika učenici su se upoznali sa životopisom Lee Deutsch, djevojčice koju su zbog glumačkog uspjeha prozvali hrvatskom Shirley Temple. Nažalost, njezina karijera kao i život prerano su prekinuti, na putu za Auschwitz. Također, pročitali su priču o nizozemskoj djevojčici koja se suočava s dvojbom pomoći svojoj prijateljici Židovki i riskirati svoj život ili ne.

Škola se uključila i u međunarodni projekt Šafran, Nositelji ovog projekta su učenici osmih razreda, pod vodstvom učiteljice povijesti. Učenici su sa svojom učiteljicom posadili lukovice žutog šafrana u obliku Davidove zvijezde.

Organizatorica i voditeljica obilježavanja Dana sjećanja na žrtve holokausta bila je učiteljica povijesti Snježana Odak Hrkač, a uz nju radionice za učenike osmislile su, organizirale i vodile učiteljica geografije Biljana Forgač, učiteljica likovne kulture Monika Vrtarić Vuk, vjeroučiteljice Sandra Radiković i Marta Novak, učiteljica razredne nastave Dunja Mikulaj, učiteljica hrvatskog jezika Ina Magić i učiteljica engleskog jezika Branka Lamza.

Aktivnosti provedene u sklopu razredne nastave, povijesti, likovne kulture i engleskog jezika dio su obilježavanja Dana sjećanja u sklopu Erasmus+ projekta Innovate Together, financiranog sredstvima EU.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije