Vijesti / Školski kutak
Školski kutak
Gimnazijalci na MEP-u u Beču
Gimnazija

Model European Parliament

Gimnazijalci na MEP-u u Beču

Učenici naše Gimnazije dobili su sjajnu priliku sudjelovati na susretu mladih Model European Parliament

U prelijepom Beču od 27. rujna do 2. listopada Hrvatsku je predstavljala delegacija koju su činili:  Marta Novak (2.e), Lana Šprajc (3.f), Franko Goričanec (4.e), Lorena Remenar (4.e), Lara Marčec (4.a) i Tina Čatlaić (4.b). S njima je u pratnji bio prof. Petar Pavlic.

Model European Parliament simulacija je zasjedanja Europskog parlamenta koja dva puta godišnje okuplja srednjoškolce iz članica zemalja EU, ali i kandidatkinja za članstvo. Na ovo izdanje MEP-a bili su pozvani mladi iz škola srednje i jugoistočne Europe.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Zadatak učenika koji sudjeluju na MEP-u bio je zadužiti se za jednu od ponuđenih tema: pobuđivanje aktivne građanske svijesti među mladima, smanjivanje nezaposlenosti, optimalno iskorištavanje energetskih resursa, postizanje ravnopravnosti spolova, zaštita okoliša ili integracija vjerskih manjina. Po dolasku u Beč imali su trodnevne radionice na kojima su s delegatima iz drugih zemalja raspravljali, uočavali probleme i davali prijedloge za rezoluciju koju su morali zajedno sastaviti. Radionice osmišljavanja rezolucije uglavnom su se održavale u palači Theresianum (danas uglednoj bečkoj školi) koju je osnovala Marija Terezija još u 18. stoljeću. 

Učenici su bili smješteni kod obitelji domaćina u Beču ili u Klosterneuburgu, gradiću dvadesetak kilometara udaljenom od centra Beča.

Posljednji dio programa bio je ujedno i onaj najvažniji: glavna skupština koja se održala u austrijskom parlamentu u Hofburgu. Na toj su svečanoj skupštini predstavljene sve rezolucije. Nakon šest sati dinamične rasprave, glasanja za i protiv rezolucija te nevjerojatno vještih govora, izglasane su najbolje rezolucije. Navečer je uslijedila zabava u noćnom klubu Passage u centru Beča.

Gimnazijalcima je bečki MEP bio poučno i zanimljivo iskustvo. Ojačali su svoje znanje engleskog i njemačkog jezika, upoznali austrijski glavni grad te njegovu povijest i umjetnost. Dobili su uvid u razmišljanja i perspektive vršnjaka iz različitih zemalja Europske unije. Prezentiranjem vlastitih ideja očvrsnuli su svoje samopouzdanje i proširili vidike. Također, iskazali su se aktivnima u politici.

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno
Vezani članci

Reci što misliš!