Večer znanosti u OŠ Vladimira Nazora Pribislavec

>> Večer znanosti u OŠ Vladimira Nazora Pribislavec

Dana 10. prosinca 2014. godine s početkom u 17 sati u Osnovnoj školi Vladimira Nazora Pribislavec po prvi puta je održana manifestacija Večer znanosti, a bila je posvećena našem velikom izumitelju i inovatoru Nikoli Tesli.

Večer znanosti dio je aktivnosti na eTwinning projektu “Science Around Us” te ćemo naša iskustva o ovom događanju podijeliti s partnerskim školama iz europskih država.

Večer je organizirana kroz čitav niz zanimljivih radionica, koje su imale za cilj približiti lik i djelo Nikole Tesle učenicima osnovnoškolskog uzrasta, te potaknuti izgradnju pozitivnog stava prema znanosti te istraživački duh. Sudionici su obilazili “stanice” i odabirali aktivnosti u kojima će sudjelovati.

Učiteljice biologije Emina Rus i Kristina Balent upoznale su učenike s tajanstvenim svijetom mikroskopskih organizama i X-zrakama. Pomoću zanimljivih zadataka učiteljica geografije Jasmina Borko Horvat sudionike je upoznala sa svim gradovima koje je posjetio Nikola Tesla za svog života. Kako iskoristiti elektricitet za igru i zabavu s balonima učenicima je demonstrirala učiteljica kemije Simona Tomšić.

Na matematičkoj radionici sudionici su se družili uz brojne zanimljive igre i zadatke koje su pripremile učiteljice matematike Ivana Mihalic i Martina Lelak Barić.

Učitelj fizike i tehničke kulture Goran Pleh i njegovi gosti iz udruga Astronomsko društvo Vega i Radio klub Međimurje Čakovec pokazali su svima prisutnima na koje se konkretne načine primjenjuju neki od Teslinih brojnih izuma (teleskop, radio signal, …). Tomislav Belović, učenik II. osnovne škole Čakovec, demonstrirao nam je svoj vlastiti rad – Quadrocopter. Što je Quadrocopter i sve o njegovom autoru otkrit će vam on sam u intervjuu koji ćemo naknadno objaviti.

Ove igraonice potvrdile su da znanost može biti itekako zabavna. Uz učenike i roditelje aktivno su sudjelovali učitelji i stariji vršnjaci koji su pomagali u provedbi pojedinih zadataka. Zanimljiv je bio interes onih najmlađih od prvog do četvrtog razreda, a podjednako velik bio je i u osmaša. Zajedno s njima uživale su i njihove učiteljice, učitelji, članovi pedagoške službe i ravnatelj škole Bruno Matotek.

Sve te vesele aktivnosti za dugo i lijepo sjećanje zabilježili su i fotoaparatom ovjekovječili članovi foto-grupe pod vodstvom vjeroučiteljice Miroslave Novak i web – novinara pod vodstvom učiteljice informatike Ive Naranđa. Pripremajući se za Večer znanosti, na izbornoj nastavi informatike učenici su napravili razne materijale o Nikoli Tesli (prezentaciju, online kviz, korisne linkove i drugo) te su ih objavili na Blendspaceu.

Da bi nam ova večer znanosti bila još slađa i zabavnija posjetio nas je i Djed Božićnjak i sve sudionike počastio bombonima i keksima, pa tko onda može reći da znanost ne može biti zanimljiva, ali i slatka.

Poneseni ovakvim predivnim iskustvom uvjereni smo da ćemo i iduće godine organizirati novu Večer znanosti posvećenu još jednom velikom hrvatskom znanstveniku.