edic

JEDNOSTAVNA PROMJENA BANKE: To je #youreuright

Prijenos računa u drugu banku trebao bi biti izvršen bez problema. Nakon što otvorite novi račun u drugoj banci, vaša stara banka kod sebe zatvara vaš račun. Ne bi trebalo biti skrivenih naknada. No što ako ih ima?

Europska unija zahtijeva od banaka da prikažu svoje podatke na isti standardizirani način, a svaka zemlja EU-a mora imati barem jednu neovisnu web stranicu na kojoj se uspoređuju troškovi koje banke zaračunavaju u obliku naknada i kamata. To vam daje podatke za EU-ovo internetsko rješavanje sporova, a zatrebate li dodatnu pomoć, možete se obratiti lokalnoj organizaciji potrošača. U slučaju prekograničnih sporova, mogu vam pomoći uredi Mreže europskih potrošačkih centara. Mogu vam pomoći da se obratite poduzeću i riješite spor.

Prebacivanje bankovnih računa

Svoj bankovni račun možete prebaciti na drugi bankovni račun u istoj zemlji EU-a. Vaša nova banka trebala bi vam u tome pomoći.

Želite li se prebaciti na novi račun u istoj zemlji, obavijestite novu banku o periodičnim plaćanjima koja želite prenijeti na novi račun.

Nova će se banka pobrinuti da vaša stara banka dostavi podatke i obustavi sve trajne naloge. Usto, nova banka mora:

  • obavijestiti treće osobe – npr. vašeg poslodavca, pružatelja socijalnog osiguranja i pružatelje komunalnih usluga – o vašoj promjeni računa
  • uspostaviti nove trajne naloge
  • prihvatiti odgovarajuća izravna terećenja novog računa.

Ipak, može vam se naplatiti zatvaranje starog računa.

Ako vam se tijekom postupka prebacivanja generiraju troškovi jer je banka prekoračila rok (npr. za obustavu plaćanja) ili pogriješila, troškovi vam se moraju nadoknaditi. Imate li poteškoća, možete se koristiti mehanizmom za izvansudsko rješavanje sporova.

PREBACIVANJE BANKOVNIH RAČUNA NE PROTEKNE UVIJEK GLATKO

Kad se Suzanne preselila iz Toulousea u Pariz, odlučila je prebaciti svoj bankovni račun u lokalnu banku u Parizu. Od nove banke u Parizu zatražila je prijenos svih plaćanja na novi račun te zatvaranje starog računa u Toulouseu.

Banka u Parizu tražila je od banke u Toulouseu obustavu trajnih naloga i zatvaranje Suzanneinog računa. Potom je uspostavila trajne naloge s njezina novog računa. Međutim, zaboravili su obavijestiti njezina pružatelja mobilnih usluga i Suzanne je dobila novčanu kaznu zato što trajni nalog za plaćanje njezina računa za mobilni telefon nije pravovremeno izvršen.

Suzanne se žalila banci u Parizu. Banka je pristala nadoknaditi iznos kazne i ispraviti trajni nalog za plaćanje računa za mobilni telefon.

BANKA ‘ZABORAVLJA’ ZATVORITI NJEGOV RAČUN

Potrošač iz Rumunjske izjavio je kako su njegovoj banci nedostajale informacije o primijenjenim provizijama te ih je povećala bez upozorenja. ‘Zaboravila’ je zatvoriti njegov račun, iako je to zatražio te je njegovo stanje palo na nulu.

Nacionalna organizacija potrošača obratila se banci i potrošač je uspio zatvoriti svoj račun bez dodatnih naknada.

O svim svojim pravima informirajte se ovdje: https://europa.eu/youreuright/home_hr

Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.

Informirati se možete putem njihove web stranice (www.edic-cakovec.eu), pratiti ih na Facebook-u, poslati e-mail, nazvati ili jednostavno doći u EDIC Čakovec. U centru možete preuzeti informativne materijale i razgovarati s djelatnicima Centra.

EDIC Čakovec djeluje u zgradi Međimurske županije na adresi Ruđera Boškovića 2, prizemlje, soba broj 13. Radno vrijeme centra: Pon, Uto, Čet 12:00-16:00; Sri, Pet 08:00-12:00.

Najnovije