Vijesti / Obrazovanje
Obrazovanje
OŠ Donja Dubrava: Ravnateljica Mirjana Ribić vodi mlade učitelje i učenike u nove izazove
.G.G./OŠ Donja Dubrava

ŠKOLA BUDUĆNOSTI

OŠ Donja Dubrava: Ravnateljica Mirjana Ribić vodi mlade učitelje i učenike u nove izazove

Između 46 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, u kojima će se od iduće školske godine provoditi eksperimentalno provođenje kurikularne reforme je i OŠ Donja Dubrava

Između 46 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, u kojima će se od iduće školske godine provoditi eksperimentalno provođenje kurikularne reforme, Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH od međimurskih  škola izabralo je dvije osnovne, OŠ Orehovica i OŠ Donja Dubrava. Iz potonje škole će u taj proces biti uključen 71 učenik, od ukupno njih 219. 

- Iznimno sam ponosna što je naša OŠ Donja Dubrava odabrana osnovna škola Međimurske županije za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme koja počinje ove jeseni. Veseli nas što je i MZO prepoznalo OŠ Donju Dubravu kao kolektiv i sredinu koja podržava uvođenje najavljenih promjena u obrazovanje, a sada nam još preostaje i nadamo se da će se one i ostvariti, rekla nam je s mnogo zadovoljstva Mirjana Ribić, ravnateljica OŠ Donja Dubrava.

Kako tumačite ova izazovni odabir? 

- Osnovna škola Donja Dubrava iza sebe ima dugu 230 godišnju tradiciju školstva. Kao škola u maloj ruralnoj sredini trudimo se svojim postignućima stajati uz bok velikim gradskim sredinama te pratiti suvremene trendove odgoja i obrazovanja. Posljednjih  godina školski kolektiv se prilično pomladio i time smo ojačali naša razmišljanja i entuzijazam spram promjena koje su nužne za osuvremenjivanje hrvatske škole.

Lokalna zajednica prepoznaje i valorizira našu školu kao ustanovu koja je spremna biti nositelj promjena, otvorena je za suradnju, ne strepi od noviteta, stručno se usavršava, unaprjeđuje svoj rad i koja rado prenosi iskustva - pojasnila je i dodala kako sinergija škole s lokalnom zajednicom s godinama sve više jača.

Što je tome prethodilo?

- Tijekom godina Osnovna škola Donja Dubrava stekla je značajna znanja i iskustva na različitim područjima vezanima za napredovanje obrazovanja. Izdvojila bih neke od njih. Istaknuli bismo dugogodišnju i kvalitetnu međunarodnu suradnju s osnovnim školama iz Republike Mađarske iz Bizonje, Murakeresztura, a kroz koju jačamo vlastiti identitet, bogatimo tuđi i širimo naš hrvatski jezik izvan granica Lijepe Naše.

U školskoj godini 2005./2006. bili smo jedna od 49 škola u Republici Hrvatskoj koje su eksperimentalno uvele HNOS te smo na taj način podržali programske i ostale promjene koje su se zbile u školstvu. U današnje doba digitalizacije, informatizacije i globalizacije, vrlo je važno u dovoljnoj mjeri unaprijediti primjenu informacijskih  i komunikacijskih  tehnologija  u učenju i obrazovanju. 

Uključili smo se u CARNet-ov sustav e-Dnevnik, u CroatianMakers robotičku ligu koja je fokusirana na razvoj digitalne i znanstvene pismenosti, tehnoloških i ostalih kompetencija u okviru STEM područja za mlade kako bi postali ravnopravni građani 21. stoljeća. Opremili smo školu suvremenim  IT pomagalima, internetski su povezane sve učionice koje su opremljene prijenosnim računalima i projektorima. No, tu moram spomenuti kako u trci s novim tehnološkim izazovima i ta oprema već pomalo zastarijeva. Nabavljena je pametna ploča, osuvremenjena je školska knjižnica, a vlastitim i  sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja kompletno je obnovljena učionica informatike.

Kojim se projektima posebno ponosite?

- Ponosni smo i na realizirane projekte potpomognute od strane MZO-a i raznih zaklada, donatora, kao što su projekti Bake i djedovi na ´fejsu, Nastava na pilates loptama - kaže i posebno ističe projekte za nadarene učenike Zemlja-voda-zrak - klimatske promjene u mom okolišu Održivi labirint života, 1-2-3 palim lampicu koji je projekt za potencijalno darovite učenike.

Naša sugovornica je posebno istaknula Zrinske igre mladih koje imaju međunarodni značaj te druge mnogobrojne školske i razredne projekte. Veliku pažnju posvećujemo radu s učenicima s teškoćama i onima koji dolaze iz socijalo-ekonomsko nepovoljnih uvjeta - rekla s ponosom i radošću što o tome imaju velike uspjehe.

- I za kraj ovog pitanja moram istaknuti kako smo  jedna smo od rijetkih škola u kojoj se od samog početka uvođenja provodi Eksperimentalni program Građanskog odgoja i obrazovanja za 8. razred, a školske projekte iz područja GOO-a učenice redovito predstavljaju na državnoj razini smotre i postižu zapažene rezultate - rekla je.

Čime se još ponosite, u čemu odskačete?

U školi već 50 godina djeluje učenička školska zadruga Pupoljak, jedna od najstarijih učeničkih zadruga u Republici Hrvatskoj, koja se bavi izradom tradicionalnih predmeta od ekološkog materijala  kukuruzne komušine s naglaskom na očuvanju i njegovanju tradicijskog obrta i uspješna je u predstavljanju istih na županijskim i državnim smotrama  kaže i dodaje kako su učenici škole volonteri Gradskog društva Crvenog križa te su među najuspješnijim školama u županiji na natjecanjima kao što su uspješni i u racionalnom gospodarenju otpadom u organizaciji komunalnog poduzeća Pre-kom iz Preloga.
Uvijek ističete ponos na svoj kolektiv?

Da. To sam radila, to radim i to ću raditi jer su to zaslužili svojim svekolikim radom u nastavi i izvan nje. 

Kako su oni na taj odabir reagirali?

- To je kolektiv koji je svjestan važnosti učenja za život i potrebe kontinuiranog cjeloživotnog obrazovanja u eksperimentalnom provođenju kurikularne reforme, optimistično smo vidjeli mogućnost kvalitetnog stručnog usavršavanja, opremanja škole kao mogućnost modernizacije, digitalizacije i novog načina rada s učenicima. U kolektivu smo svjesni smo da se promjene u obrazovnom sustavu ne mogu se događati bez nas i naše spremnosti i entuzijazma te je na nama velika odgovornost da potičemo učenike na razvoj vlastite osobnosti i vrijednosti, kritičko mišljenje,  komunikacijske kompetencije i ostale  vještine  koje će im pomoći u životnom razvoju i uspjehu-pojasnila je i dodala:

- Mi smo škola čiji su učitelji na svom Učiteljskom vijeću jednoglasno bili za  uključivanje u eksperimentalno provođenje programa Škola za život. Željeli smo biti sukreatori  društva znanja u kojem ono predstavlja garanciju lakšeg opstanka u globaliziranom svijetu, želimo pridonijeti provjeri primjenjivosti novih kurikuluma i metoda rada kao i novih nastavnih sredstava  uz  povećanje različitih kompetencija učenika. 

Poznati ste po uzornoj suradnji s roditeljima učenika?

- Roditelji učenika daju  našim učiteljima bezrezervnu podršku i spremni su za suradnju. Vijeće roditelja jednoglasno je podržalo školu u svojoj kandidaturi, a isto su učinili i roditelji učenika koji će sljedeće školske godine 2017./18. polaziti prvi i peti razred. Uz ovakvu podršku naravno da je i Školski odbor dao jednoglasnu suglasnost za uključivanje na javni poziv MZO-a.

S punim povjerenjem u svoje učitelje koji su otvoreni za pronalaženje novih obrazovnih putova te su spremni za usvajanje novih znanja kao i za prenošenje stečenog iskustva  mislimo i nadamo se da naša škola ima veliki potencijal za provedbu ove reforme jer nam snagu i volju za provedbu daju upravo naši učenici jer oni to zaslužuju. Zaslužuju imati  školu u koju će ići s veseljem, školu u kojoj će rasti i stasati u zadovoljne, samopouzdane, kompetentne i sretne mlade ljude - završila je s osmijehom.

 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Reci što misliš!