OBITELJSKA DIGITALNA TISKARA

ETIC ČAKOVEC Obiteljska tvrtka vrsna u tiskanju materijala s EU obilježjima

ETIC iz Čakovca obilježio 10 godina poslovanja, a i sam je proveo EU projekt. Osim novih radnih mjesta, u budućnosti namjeravaju postojeći asortiman obogatiti novitetima što znači, zaključuje vlasnik tiskare, širenje poduzeća

Kada bi postojalo nešto kao što je formula za uspjeh, rekao bih da je to uporan rad, vjera u sebe i svoju obitelj te konstantno ulaganje u nove tehnologije”, kaže Zlatko Dokleja, vlasnik obiteljske digitalne tiskare ETIC sa sjedištem u Čakovcu, koja je nedavno proslavila desetu godišnjicu rada. Uz jubilej poslovanja Zlatko Dokleja izdvaja prošlu godinu kada su se, kaže, odlučili za ulaganje u dva nova stroja te uz pomoć europskih fondova odluku proveli u stvarnost.

Premda, kažu, uvijek ima mjesta za napredak, Zlatko, Tajana i Denis zadovoljni su prihodima i rastom.

– U ponudi osim digitalnog tiska, što uključuje sve tiskane materijale, dakle posjetnice, brošure, knjige, letke, zahvalnice i etikete između ostalog, imamo i tisak UV printerom kojim možemo napraviti direktan print na sve materijale – na plastiku, pleksi, drvo, staklo, aluminij i ostalo, čime možemo zadovoljiti svaku potrebu za personalizacijom predmeta – objašnjava Tajana Dokleja.

Zbog potrebe tržišta uvode i solventni printer za tisak velikog formata koji uključuje izradu plakata do formata A0, roll up bannera, slika na platnu, cerada i slično, a nedavno su počeli izrađivati i slike na platnu koje su dostupne u njihovom novoizrađenom webshopu. “Trenutačno u ponudi imamo više od tristotinjak motiva, međutim, to je samo početak. Kako bismo maksimalno olakšali proces narudžbe i komunikacije, uskoro će biti dostupna puno veća paleta proizvoda, kako personaliziranih, tako i proizvoda za komercijalne svrhe”, najavljuju.

Nakon velikog broja upita uveli su i, između ostalih tekstilnih predmeta, tisak na majice, a tehnologija koju koriste omogućuje im tisak i na samo jednu majicu po prihvatljivoj cijeni.  “S obzirom na to da svaki proces izrade nekog promotivnog ili komercijalnog proizvoda ne može krenuti bez dobre ideje i grafičkog dizajna, u poduzeću imamo dvoje dizajnera koji osmišljavaju izgled svakog proizvoda”, objašnjava za Poslovni.hr Zlatko Dokleja.

Širenje na inozemna poduzeća

Što se ukusa i klijenata tiče, najviše upita dolazi, kaže, kad se otvara novi obrt ili poduzeće, što uključuje tisak posjetnica i memoranduma, a uglavnom se traži što niža cijena i kvalitetniji proizvod, a to, dodaje, nije uvijek lako zadovoljiti. “Puno je upita kompanija kod provođenja EU projekata gdje pružamo uslugu tiska informacijskih ploča, roll-up bannera, plakata, platnenih vrećica, kemijskih i grafitnih olovaka i USB-a, a ujedno i nabavljamo te predmete tako da klijenti mogu sve riješiti na jednom mjestu”, kaže vlasnik tiskare.

Povratne reakcije na njihov rad su, kažu, pozitivne, no želja i cilj im je proširiti suradnju na više inozemnih poduzeća, što je trenutačno u početnoj fazi. U doba digitalizacije kao obiteljska digitalna tiskara nastoje biti što konkurentniji stalnim unapređenjem usluga i dobrim marketingom, a praćenjem novih trendova nastoje zadovoljiti potrebe svojih kupaca uz što je moguće korektniju cijenu.

Zahtjevan, ali isplativ put

Proveli su i projekt pod nazivom “Novim strojevima do jačanja i konkurentnosti obrta ETIC” od 5. rujna do 5. prosinca 2017. godine, kojim su uz pomoć dobivenih bespovratnih sredstava nabavili nove strojeve u svrhu proširivanja usluga. Ukupna vrijednost projekta iznosi 233.663,96 kuna dok je iznos dobivenih bespovratnih sredstva 157.022,18 kuna. 

Premda put do bespovratnih sredstava nije lak, Denis Dokleja kaže da je isplativ i vrijedan truda. “Ako imate dobru ideju za ulaganje i nešto vlastitih sredstava, svakako vrijedi probati. Uz pomoć dobivenih bespovratnih sredstava nabavili smo nove strojeve kako bismo proširili svoje usluge, što uključuje UV LED printer, solventni printer te računalo kojim su se nabavljeni strojevi povezali u cjelinu. Provedba ovog projekta omogućila je povećanje obujma poslovanja, što rezultira očuvanjem postojećih radnih mjesta i otvaranjem novih radnih mjesta”, ističe Denis.

Osim novih radnih mjesta, u budućnosti namjeravaju postojeći asortiman obogatiti novitetima što znači, zaključuje vlasnik tiskare, širenje poduzeća. Dotaknuli smo se na koncu i teme i njihove “susjedske” čakovečke tvrtke Zrinski, perjanice hrvatskog izdavaštva, koja odlazi u stečaj zbog duga od 13 milijuna kuna, piše Poslovni.hr.

“Velika je šteta da je tiskara kao što je Zrinski koja je bila vodeća i na području cijele Hrvatske na samom rubu propasti. Vjerujem da propada zbog privatizacije na hrvatski način kao i puno drugih firmi. Smatram da je trebalo uložiti dosta truda da se tiskara s takvim strojnim parkom i stručnim ljudima dovede do ruba”, zaključuje Zlatko Dokleja.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije