Vijesti / Gospodarstvo
Gospodarstvo
BLAGDANSKI ŠOPING Hrvati u prosincu potrošili čak 14,85 milijardi kuna
Goran Kovačić/PIXSELL

POTROŠNJA

BLAGDANSKI ŠOPING Hrvati u prosincu potrošili čak 14,85 milijardi kuna

Prosinačka potrošnja bila je milijardu kuna veća nego 2017. godine

Prosinačka potrošnja u 2018. dosegla je rekordnih 14,85 milijardi kuna, što je rast od 7,7% u odnosu na isto razdoblje u 2017. kada su građani trgovcima “ostavili” 13,79 milijardi kuna, podaci su Porezne uprave. U 31 dan kroz fiskalne je blagajne prošlo 179,9 milijuna računa u odnosu na 179,2 milijuna godinu prije, a najudarniji dani za šoping bili su od 19. do 24. kad je protrgovano robe u vrijednosti od 3,6 milijardi te od 27. do 31. prosinca 2,5 milijardi kuna. U petak 21. prosinca ostvaren je prosinački rekord od čak 706,4 milijuna kuna, dok je potrošnja od 519,4 milijuna kuna na Staru godinu, koja je pala u ponedjeljak, bila čak 84% veća nego godinu prije na nedjeljno Silvestrovo. 

– Rast prosinačke potrošnje od više od milijardu kuna u skladu je s procjenama HGK. Rasterećenje plaća i njihov rast poreznim reformama djelovali su na optimizam građana pa tako i na potrošnju. Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu – istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić

Doprinos potrošnji dalo je i povećanje neoporeziva dijela za božićnice i regres, budući da je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse. Nastavi li se trenutačna dinamika realnoga rasta maloprodajnog prometa, iduće bi se godine mogla dostići i razina prije krizne 2008., a 2020. i prestići, objašnjavaju u HGK te dodaju da se procjena temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014., a u prvih je deset mjeseci ove godine veći 4,2% u odnosu na isto razdoblje 2017. 

Prema rezultatima prošlogodišnjeg istraživanja HGK, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove (39%), potom između 500 i 1000 kuna (31%). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9% građana, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21% ispitanika. Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%). 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno

Reci što misliš!