SASVIM IZRAVNO

Direktorica Čakoma Snježana Taklčec Avirović: Ocjena tvrtki vrlo dobar, uvijek može bolje

- GKP ČAKOM d.o.o. nisam ja, to je trenutačno sto sedamdeset i pet vrijednih zaposlenika, to su njegovi vlasnici: Grad Čakovec, općine Nedelišće, Šenkovec, Strahoninec, Mala Subotica, Orehovica i to su njegovi zadovoljni korisnici - kaže direktorica Taklčec Avirović

U današnje vrijeme ‘gospodariti’ Čakovcem po pitanju komunalne djelatnosti i surađivati s okolnim jedinicama lokalne samouprave nije mala stvar, težak je to i zahtjevan posao. Odgovornost za to snosi GKP ČAKOM d.o.o. , odnosno njegova “prva žena” Snježana Taklčec Avirović, 49-godišnja žena s diplomom zagrebačkog Pravnog fakulteta. I ako danas živi u Varaždinu jednim okom motri na Čakovec, grad njezina odrastanja, drugim uhom osluškuje njegovo bilo pa slobodno možemo reći kako živi za grad svoga djetinjstva u kojem je upijala njegov rast i razvoj koji je tu sredinu doveo do razine koja je poželjna za svakog namjernika željnog čiste i zdrave sredine.

Elokventna žena kojoj svaka riječ ima svoje “zato” rado je progovorila o sebi, a još više o našoj svakodnevici u kojoj živimo i radimo, a nažalost i odlazimo zauvijek

Tko je ona? Preskočili smo godine odrastanja i stasanja i došli do 1993. godine kada je stekla diplomu pravnice na zagrebačkom Pravnom fakultetu. – Još kao studentica, dobila sam na posljednjoj studijskoj godini stipendiju tadašnjeg MTČ d.d. Zbog navedenog, odmah po diplomi, MTČ d.d. mi je ponudio posao koji sam prihvatila. Nakon dvije i pol godine rada u MTČ d.d., aplicirala sam na natječaj za radno mjesto u GKP ČAKOM d.o.o. tako da od 1996. godine radim u GKP ČAKOM d.o.o. Tijekom svih ovih godina, uglavnom sam obavljala razne rukovodne funkcije vezane uz svoju stručnu spremu, sve do 2009. godine kada sam imenovana za direktorica. Radeći najprije uz tadašnju direktoricu Miru Toth, a kasnije i uz direktora Ivicu Perhoča naučila sam puno, a njihove hvale vrijedne poslovne i životne upute, ohrabrile su me da se i ja odlučim javiti na natječaj za taj posao – rekla je o sebi i dodala:

– Ponosna sam majka dvojice prekrasnih sinova od kojih jedan studira strojarstvo i aktivno se bavi triatlonom te je član triatlonske reprezentacije RH, a drugi studira matematiku – inženjerski smjer. Obojica su dobitnici raznih nagrada. U slobodno vrijeme puno čitam, a volim provoditi svoje kratko slobodno vrijeme i u prirodi.

Sasvim dovoljno za prvo pitanje. Smatrate li vaš posao zahtjevnijim od ostalih gdje bi sa svojim poslovnim kvalifikacijama mogli raditi, ako da zbog čega?

– Ne bih uspoređivala svoj posao s ostalim poslovima jer smatram da se svaki posao mora poštivati, a izvršavati odgovorno i korektno. Ako se tako pristupa svakom poslu, tada dolaze i rezultati koji se iskazuju kako uspjehom na samom poslu, tako i zadovoljstvom u nekom širem smislu – kaže i dodaje kako je na čelu tvrtke čiji broj varira između 170 i 180 zaposlenika, a točan broj ovisi o sezonskom karakteru poslova od toga broja u administrativnom sektoru radi otprilike tridesetak.

Na što se odnosi najveći dio poslova tvrtke?

– Najveći dio poslovnih aktivnosti GKP ČAKOM d.o.o. odnosi se na djelatnost gospodarenja otpadom. Taj dio GKP ČAKOM d.o.o. predstavlja najveći dio kako u financijskom smislu, tako u operativnom smislu, a svakako i po broju zaposlenih.

Što predstavlja biti zaposlenik GKP, odgovornosti i obveze?

– Zaposlenici GKP ČAKOM d.o.o. izloženi su stalnim pogledima (kritikama) građana Grada Čakovca, ali i Općina suvlasnica GKP ČAKOM d.o.o. (Nedelišće, Šenkovec, Strahoninec, Orehovica, Mala Subotica i Štrigova). Upravo ta svakodnevna izloženost očima javnosti predstavlja veliku odgovornosti svih zaposlenih u GKP ČAKOM d.o.o. Ogledalo rada direktora ogleda se kroz pogled na javne i zelene površine Grada Čakovca koje održavaju zaposlenici tvrtke na niže rangiranim radnim mjestima. Uredno odvezeni otpad, korektna naplata parkiranja, dobra organizacija tržnice i sajmišta, kao i pogrebnih usluga koje sve usluge pružaju naši zaposlenici jest velika obaveza svakog, od onog najmanjeg u hijerarhiji do najvišeg. Svaka karika je važna. Svakako da uz takvu izloženost dolaze do izražaja i nesavršenosti, zbog kojih se moramo stalno poboljšavati.

Vizija je GKP ČAKOM d.o.o. biti predvodnik u RH po kvaliteti pruženih usluga. Koju ste kvalitetu do sada postigli?

– GKP ČAKOM d.o.o. je predvodnik u RH u komunalnom sektoru i sektoru gospodarenja otpadom po kvaliteti pruženih usluga. Poznati smo po svojim dostignućima glede naše osnovne djelatnosti – prikupljanja, prijevoza i odlaganja otpada gdje godinama uz Krk i u novije vrijeme Prelog rezultatima opravdavamo visoki stupanj selektivno prikupljenog otpada, posebno prikupljanje biorazgradivog komunalnog otpada i smanjenje količine prikupljenog miješanog komunalnog otpada. Ne manje dobru kvalitetu usluge pružamo glede održavanja javnih i zelenih površina u čemu smo zajedno s Gradom Čakovcem i Turističkom zajednicom grada Čakovca zaslužili tri godine nagradu za najuređeniji grad kontinentalne Hrvatske i za najuređeniji park. I u djelatnosti naplate parkiranja i organiziranja tržnice i sajmišta, kolege iz srodnih poduzeća, vrlo radu slušaju i primjenjuju naša iskustva u svojim sredinama. Ipak, nema opuštanja, stoga treba nastaviti s radom i provođenjem aktivnosti u pravcu stalnog poboljšanja u svim djelatnostima.

Kako ste zadovoljni pružanjem javnih usluga posebice javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, obrade otpada?

– Zadovoljna sam. Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom o čijoj se primjeni intenzivno govori zadnjih godinu dana, nije za nas donijela toliko veliki zaokret koliki je donijela za ostala srodna poduzeća u RH. To je zato što smo ranije krenuli sa selekcijom otpada na kućnom pragu i posebnim prikupljanjem biorazgradivog komunalnog otpada što sve je posljedično djelovalo na smanjenje količine miješanog komunalnog otpada. Danas su upravo ove aktivnosti zacrtane kao ciljevi RH u državnom planu gospodarenja otpadom. Ipak, to što smo bili ispred vremena, loše se odrazilo na nas, jer nekoliko odredbi spomenute Uredbe koje određuju poticajnu naknadu za smanjenje količine miješanog komunalnog otpada, trebaju na nas djelovati penalno.

Problem je u tome što je država odredila izračun poticajne naknade rukovodeći se dostignućima ostalih srodnih poduzeća koja nisu napravila toliko. Za izračun je kao bazna godina uzeta 2015. godina kada smo mi na području na kojem radimo već postizali zavidne rezultate glede smanjenja količina miješanog komunalnog otpada. Postavljena formula nije to uzela u obzir. Ukazali smo odgovornima na problem i dobili obećanja da će se to promijeniti. Za sad nije promijenjeno, a vidjet ćemo hoće li!? Bez obzira na to, ima prostora za napredak.

Na području općina Nedelišće, Mala Subotica i Orehovica trebamo uspostaviti odvoz biorazgradivog komunalnog otpada. Na cijelom području trebamo omogućiti obračun usluge po stvarno ispražnjenom spremniku što znači da trebamo i u samom gradu (naselje) Čakovcu staviti takvu mogućnost u funkciju. Isti posao trebamo odraditi također u općinama Nedelišće, Mala Subotica i Orehovica. Trenutačno to funkcionira u mjesnim odborima Grada Čakovca, Općini Šenkovec i Strahoninec

Koliko naselja i broj domaćinstava je u to uključeno?

– GKP ČAKOM d.o.o. pruža uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Čakovca (sam grad s mjesnim odborima: Mačkovec, Krištanovec, Slemenice, Žiškovec, Ivanovec, Novo Selo na Dravi, Štefanec, Novo Selo Rok, Mihovljan, Kuršanec, Savska Ves, Šandorovec i Totovec), Općini Nedelišće (samo naselje Nedelišće i naselja: Pušćine, Gornji Kuršanec, Dunjkovec, Pretetinec, Slakovec, Črečan, Macinec, Trnovec i Parag), Općini Šenkovec (naselje Šenkovec i naselja: Knezovec i Ksajpa), Općini Mala Subotica (naselje Mala Subotica i naselja: Sveti Križ, Palovec, Strelec, Dežimurec i Piškorovec), Općini Strahoninec (naselje Strahoninec i Polove), Općini Orehovica (naselje Orehovica, Podbrest i Vularija) i Općini Štrigova (naselje Štrigova i naselja: Leskovec, Robadje, Sveti Urban, Stanetinec, Prekopa, Železna Gora, Jalšovec, Grabrovnik i Banfi). Dakle u pitanju je oko pedesetak naselja i otprilike osamnaest tisuća korisnika te usluge.

Zadovoljava li broj vaših uposlenika pružanja tih usluga?

– Obzirom da uslugu uredno izvršavamo, moj odgovor je da zadovoljava. Ipak, GKP ČAKOM d.o.o. nije izuzet od problema s kojim se na tržištu rada danas susreću svi poslodavci. Iznimno je teško naći dobrog radnika, a broj izmjena je posljednje dvije godine sve veći. Zbog niskih plaća, logično je da i radnici GKP ČAKOM d.o.o. odlaze u vjeri da će drugdje ostvariti bolje uvjete. Nasuprot tome, GKP ČAKOM d.o.o. kao javno poduzeće sa podosta ujednačenim godišnjim prihodima, nije u mogućnosti bez podizanja cijene usluge za krajnje korisnike, stvoriti prihode iz kojih bi se podmirili troškovi većih plaća radnika. No, krajnje je vrijeme da se nešto promijeni jer i GKP ČAKOM d.o.o. ima sve veće probleme s nalaženjem odgovarajuće radne snage.

A mehanizacija?

– Zadovoljava, ali i glede mehanizacije stanje uvijek može biti bolje. Prosječna starost vozila i strojeva uključenih u prikupljanje otpada je 12 godina. S takvom brojkom ne može se biti zadovoljan što za sobom povlači činjenicu da treba kontinuirano zanavljati mehanizaciju.

Što činite vezano uz njeno proširenje i modernizaciju?

– Svake godine razmatramo probleme, planiramo potrebe i pri tome određujemo prioritete nabave. Prilikom nabave uvijek nastojimo uhvatiti priliku sufinanciranja iz nekih drugih izvora. Zbog navedenog, a obzirom da prošle godine takvih prilika nije bilo, prošle godine smo imali vrstu pauze u nabavi. Ove godine neće biti tako. Upravo radimo na pripremama nekih nabava. Prošlogodišnja pauza odrazila se i na činjenicu da je kreditno zaduženje GKP ČAKOM d.o.o. značajno smanjeno, a što nam daje za pravo zaključiti da ćemo u budućem razdoblju moći lakše nabaviti nekoliko vozila i strojeva kako bismo modernizirali mehanizaciju koju posjedujemo i nadoknadili ritam u modernizaciji mehanizacije.

Održavate javne i zelene površine Grada Čakovca. Po tom održavanju Čakovec prednjači u RH. Kako to tumačite?

– Građani Čakovca su ponosni na svoj grad i njegovu uređenost. Grad Čakovec tome daje značajnu podršku izdvajanjem velike svote novca iz proračuna sve kako bi se razina uređenosti javnih i zelenih površina održala na razini koju prije svega očekuju građani, a potom i i svi posjetitelji grada. Turizam koji kao grana djelatnosti dobiva sve više na značenju, također u osnovama postavlja zahtjev da javne i zelene površine moraju biti svakodobno dotjerane.

Bili on mogao biti još ljepši i kako?

– Uvijek. Sve je stvar novca i vremena. Uz trenutačne mogućnosti financiranja postiže se visoka razina uređenosti, a svakako da bi se uz veće mogućnosti financiranja, morao postići i viši standard uređenja. Građani bi ga primijetili kroz još bolju uređenost cvjetnih gredica i veći broj istih, više zelenila, češće košnje u rubnim dijelovima grada.

Pružate usluge održavanja groblja. Koliko je groblja pod vašom ingerencijom?

– Upravljamo sa tri gradska groblja, grobljem u Mihovljanu, grobljem u Šandorovcu i grobljem u Ivanovcu. Na tim grobljima, zaduženi smo za uređenje groblja u cjelini, sa svim poslovima koje takva djelatnost podrazumijeva. Osim poslova održavanja na pobrojenim grobljima radimo i poslove ukopa pokojnika koji podrazumijevaju poslove posljednjeg ispraćaja umrlih i sam ukop umrli, a u svrhu zaokruženosti tog posla obavljamo i posao prijevoza pokojnika te izradu vijenaca i aranžmana kao i prodaju svijeća i pogrebne opreme. Poslove oko ukopa umrlih obavljamo još i na groblju u Nedelišću, na groblju u Gornjem Hrašćanu kao i na groblju u Macincu.

Na koje probleme ovdje nailazite, kako ih premošćujete?

– U ovoj komunalnoj djelatnosti najveći je problem u nalaženju radne snage s kojim problemom se intenzivno borimo zadnjih pola godine. Premošćujemo problem pojačanim angažmanom postojećih zaposlenika koje dodatno stimuliramo kroz plaću za pojačani rad. No, to ne bi bilo moguće da kod zaposlenika ne postoji sloga i zajedništvo.

Naplata i kontrola parkiranja sve se više širi. Koliko djelatnika na tome radi i da li ste tom službom zadovoljni?

– U rad kontrole parkiranja uključeno je dvanaest zaposlenika. Služba kontrole parkiranja je uhodana, radi dobro i kvalitetno.

Kako otklanjate eventualne nedostatke, primjedbe korisnika?

– Primjedbe korisnika uglavnom se odnose na nezadovoljstvo zbog dobivanja na naplatu dnevne parkirne karte. Naravno da nitko tko je dobio na naplatu dnevnu parkirnu kartu nije sretan i da s nezadovoljstvom zbog dobivanja dnevne parkirne karte korisnici najčešće ističu neosnovane primjedbe. Zaposlenici GKP ČAKOM d.o.o. uključeni u kontrolu parkiranja moraju postupati u svom poslu sukladno gradskom pravilniku, što znači da u slučaju ne reguliranja parkiranja vozila na javnim parkiralištima moraju istaknuti na takvo vozilo dnevnu parkirnu kartu.

Svjesni takvih okolnosti, mi u GKP ČAKOM d.o.o. smo stvorili dobru praksu da se iz edukativnih razloga, svakom prekršitelju za prvi prekršaj stornira izdana dnevna parkirna karta. Evidencija o izdanim i storniranim dnevnim parkirnim kartama se vodi, tako da se prekršitelj na ovu mogućnost ne može pozivati dva puta. Također, za korištenje ove mogućnosti, potrebno je da nam se korisnici kojima je izdana dnevna parkirna karta jave te da ispišu zahtjev s obrazloženjem. Vrlo rijetke su situacije da su primjedbe korisnika glede naplate parkiranja osnovane. Ipak postoje. Primjer, to je zimi kada napada tolika količina snijega da se sva parkiralište ne stignu pravovremeno počistiti.

Što se u svezi toga planira?

– Planira se kao i do sada, upregnuti sve moguće resurse (ljudske i materijalne) kako bi se u buduće u zimskim neprilikama parkirališta pravovremeno počistila.

 Riječ, dvije i o ostalim registriranim komunalnim djelatnostima?

-Tržnica i sajmište. Godinama upravljamo tržnicom i sajmištem. Svjesni smo neadekvatnih tržišnih i sajmišnih uvjeta, no kao upravitelj tih prostora nismo u mogućnosti značajno ih unaprijediti. Tržnica kao objekt javne komunalne infrastrukture je vlasništvo grada te je u investicijskom smislu treba promišljati vlasnik. GKP ČAKOM d.o.o. kao upravitelj mora pri tome sudjelovati jer su zahtjevi trgovanja na tržnici njemu najbolje poznati. Sajmište radi srijedom.

Prihodi – “placovina” ubrana od trgovaca na sajmištu nije dovoljna da bi se sajmišni uvjeti značajno unaprijedili pa se svake godine samo krpaju udarne rupe na samom sajmištu i parkiralištu uz sajmište. Uspjeli su se urediti i padovi tih površina, no to je sve i nije nikako dovoljno. Bavimo se i trgovinom. U sklopu trgovina prodajemo pogrebnu opremu, aranžmane, vijence, svijeće. Tijekom ove godine započeli smo s otkupom povratne ambalaže.

S kojom ste najzadovoljniji, a kod kojih bi kvalitetu trebalo unaprijediti i kako?

– Svakako sam zadovoljna s cjelovitošću usluge koju je GKP ČAKOM d.o.o. sposoban pružiti korisnicima prilikom dogovaranja posljednjeg ispraćaja. Mišljenja sam da imamo sjajan tim zaposlenika koji u najtežim životnim trenucima vješto provede svakog korisnika kroz proceduru koja uključuje reguliranje ukopa u grobno mjesto, dogovaranje ceremonije ukopa, opremanje i prijevoz pokojnika, izradu vijenaca i aranžmana za ceremoniju ukopa.

Kvalitetu bi trebalo unaprijediti glede tržnih i sajmišnih uvjeta. No, to je opće poznati problem, glede kojeg duboko vjerujem da će se stanje u skorije vrijeme unaprijediti značajnijim uključivanjem uz GKP ČAKOM d.o.o. i Grada Čakovca.

Pred tvrtkom je u srpnju zahtjevna zadaća. O čemu je riječ?

– Da. Riječ je o tome da će korisnici usluga prikupljanja miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada dobiti na popunjavanje tako zvane Izjave. Izjave su akt koji je osmišljen Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom i koje u stvari predstavljaju ugovor između korisnika i GKP ČAKOM d.o.o. Strogo je propisan njihov sadržaj. Mišljenja sam da će mnogi korisnici biti zbunjeni kada ih dobiju na popunjavanje jer će dobiti “puno papira” što će na njih djelovati zbunjujuće. Izjave će trebati popuniti u dva primjerka i vratiti ih u GKP ČAKOM d.o.o. Nakon provjere popunjenog sadržaja, GKP ČAKOM d.o.o. će vratiti jedan ovjeren primjerak izjave svakom korisniku.

Ukoliko neki od korisnika neće vratiti popunjenu izjavu u GKP ČAKOM d.o.o. smatrat će se da se suglasio s ponuđenom varijantom ugovora. Napominjem da će zaposlenici GKP ČAKOM d.o.o. i općina suvlasnica: Nedelišće, Šenkovec, Strahoninec, Mala Subotica, Orehovica i općine Štrigova, pomoći vratiti popunjene primjerke izjave u GKP ČAKOM d.o.o., odnosno u sjedišta svojih općina, sve kako bi im se olakšao povratak izjava u GKP ČAKOM d.o.o. No, bit će to složena i zahtjeva procedura koja će se mnogim korisnicima činiti bespotrebna i zamarajuća.

Deviza vam je pružanje usluga na zadovoljstvo vaših korisnika. Kako bi se ocijenili?

– Ocijenila bih nas vrlo dobrima. Korisnici češće ističu kritike nego pohvale, ali s vremena na vrijeme desi se i pokoja pohvala. Ipak, sve usluge su pružene s voljom i na vrijeme. Sve funkcionira na sasvim zadovoljavajući način. Grad je uređen, groblja su uređena, naplata parkiranja je dobro organizirana, funkcionira tržnica i sajmište, gospodarenje otpadom je po postignutim rezultatima u samom vrhu države. Dakle, vrlo smo dobri!

Ne ostajete imuni na primjedbe, žalbe i prijedloge korisnika. Što po tim pitanjima činite? 

– Kritika pokreće svijet kao i nezadovoljstvo. Upravo u izjavljenim primjedbama, žalbama i prijedlozima korisnika vidim priliku za napredak, priliku za odličnu ocjenu. Zato, bilježimo pritužbe, žalbe i prijedloge korisnika. Jednom godišnje analiziramo tu evidenciju i na temelju rezultata analize dogovaramo gdje ćemo u budućem razdoblju raditi više kako bismo anulirali nezadovoljstvo korisnika na najmanju moguću razinu.

Informativno, trebate li zaposlenike i kakve kvalifikacijske strukture?

– Na neki način, ponoviti ću se kroz svoj slijedeći odgovor. Dakle, GKP ČAKOM d.o.o. također proživljava pojave koje prate sve sfere društva. To znači da je i u GKP ČAKOM d.o.o. zadnje dvije godine zamjetna veća fluktuacija zaposlenika zbog odlaska zaposlenika na rad u inozemstvo. Plaće radnika GKP ČAKOM d.o.o. male su u odnosu na troškove života i svakako bi se trebale povećati s vremenom. No, da do povećanja dođe, GKP ČAKOM d.o.o. bi trebao povećati svoje prihode koji u glavnini ovise o visini cijene javnih usluga što u konačnici utječe na standard građana koji ih moraju plaćati.

GKP ČAKOM d.o.o. nije izdvojen u ovoj problematici. Više ne govorimo niti o odlasku kvalificirane radne snage, govorimo o emigraciji radne snage općenito. To znači da imamo gotovo svako mjesečne natječaje na kojima tražimo radnike za postupanje s otpadom, komunalne radnike, radnike na pogrebnim uslugama, kontrolore parkiranja, referente za rad na raznim administrativnim poslovima.

Po vama, koji je grad komunalno uređeniji Čakovec ili Varaždin?

– Pitali ste me za dva vrlo različita grada i zato vam ne mogu dati jednoznačan odgovor. Svaki od ta dva grada ima svoju ljepotu. Čakovec je po mojem mišljenju poseban po svojoj urbanoj promišljenosti i mislim da je modernije promišljen od Varaždina. Čakovec kao cjelina pokazuje svoj dobar izričaj. Varaždin ima lijepu staru jezgru na koju je uglavnom koncentrirana pažnja promatrača. U konačnici, Čakovec je ipak moj radni grad te sam uz njega sentimentalno vezana i subjektivna. Ovdje radim, na čelu sam tvrtke koja je zadužena za uređenje grada. S tog osnova, moram izreći kako je grad Čakovec uređen i prekrasan gradić upravo po mjeri čovjeka.

Kako se nosite s eventualnim kritikama javnosti?

– Svaka kritika koja je izrečena dobronamjerno je dobro došla. Naravno da nije svaku ugodno čuti, ali nad svakom treba razmisliti i izvući pouke. Izvučene pouke postaju prilike za poboljšanja i ako ih tako primate, mišljenja sam da su kritike javnosti dobre. Zlonamjerne kritike ne želim komentirati.

Gode i pohvale?

– Uvijek. Činjenično ih u posljednje vrijeme primamo manje, ali i to je normalno, u duhu ljudi i vremena.

Za kraj je osjetila potrebu istaknuti: – GKP ČAKOM d.o.o. nisam ja, to je trenutačno sto sedamdeset i pet vrijednih zaposlenika, to su njegovi vlasnici: Grad Čakovec, općine Nedelišće, Šenkovec, Strahoninec, Mala Subotica, Orehovica i to su njegovi zadovoljni korisnici.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije