Vijesti / Društvo
Društvo
Ivan Karol iz Preloga jedini na svijetu proizvodi samoljepljivu kamuflažnu tkaninu za vojne svrhe
Privatna arhiva

USPJEŠNI MEĐIMURCI

Ivan Karol iz Preloga jedini na svijetu proizvodi samoljepljivu kamuflažnu tkaninu za vojne svrhe

Ivan Karol iz Preloga u posljednje vrijeme plijeni pažnju brojnih medija. Naime, osim što je projektni menadžer čakovečkog Čateksa, razvio je projekt GEARSKIN te tako njegova tvrtka jedina na svijetu proizvodi samoljepljivu kamuflažnu tkaninu koju uglavnom koristi vojska.

Kako kaže sam za sebe, nimalo mu ne laskaju pomodni nazivi i titule kojima se danas često kite poduzetnici poput CEO ili start-up guru, nego sebe u šali naziva inovativnim poslovnim vatrogascem koji svakog dana mora „izumiti“ način kako ugasiti neki požar u poslovanju poduzeća čiji je proizvod okrenuo kamuflažnu industriju naglavačke. 
Iskustva kao najbolji učitelj 

Iako je tek u ranim tridesetima, Ivan iza sebe ima bogato poslovno iskustvo. Još je kao student privremeno radio kao učitelj informatike u osnovnoj školi, a nakon toga nanizao nekoliko poslova u IT industriji, dizajnu, marketingu i tako danas došao do vojne industrije. Sva su mu ta iskustva bila od neprocjenjive važnosti za pokretanje njegove današnje priče. – Ukratko, mogao sam biti promatrač mikro i makro ekonomskih utjecaja na poslovanja raznih poduzeća iz raznih niša. Kod svakog klijenta doslovno sam trebao naučiti specifičnosti njegove branše, morao sam se ubaciti u njihove cipele, upoznati njihove klijente, trendove koji pokreću njihove klijente i konvertiraju ih u kupce/korisnike, okidače akvizicije klijenata. Iskreno, do danas sam se "ubacio" u toliko tuđih cipela da bih napunio prosječnu trgovinu cipela – kaže Ivan. 

Dodaje kako ga je upravo to prisililo da nauči kako razmišljati metodički i analitički, kako racionalizirati, kako posložiti prioritete te kako nikada ne prestati učiti. 

Jedinstveno kamuflažno rješenje u svijetu

Imajući to na umu, odlučio je okušati se u Moj zaba startu, natječaju koji organizira Zagrebačka banka i odabire najbolje inovativne poduzetničke ideje. Ivan je sa svojom idejom bio jedan od tri odabrana startupa. 

– Ideja je bila vrhunsko rješenje za kamuflažu, jedino takvo u svijetu, a pokretanje tvrtke logičan je slijed da se taj proizvod komercijalizira i monetizira. Stvar je bila jasna, GEARSKIN™ je od samih početaka dobivao ogromnu pažnju i tržišni interes, a rješenja koja su se do tada nudila na tržištu učinili smo gotovo inferiornijim – napominje ovaj poduzetnik. 

Riječ je o samoljepljivom materijalu koji vojska može koristiti na bilo kojem dijelu svoje opreme, no jednako je primjenjiva i hobistima, poput onima koji igraju paintball. Njegova tvrtka jedina na svijetu nudi takav proizvod i način kamufliranja vojne opreme na siguran, certificiran način uz vrhunsku kvalitetu i predstavlja najbrži način za apliciranje efikasne kamuflaže.

Ivan je svjestan i važnosti partnera koje uvijek posebno ističe.

– To su poduzeća Čateks d. d., Šestan Busch i nadamo se uskoro HS Produkt. Uz njih podršku nam pruža i zajednica ponuđača vojne opreme RH. Izvan Hrvatske brojimo mnoge poslovne partnere, najvažniji su nam tvrtke ActInBlack Luxembourg, RedWolf Hong Kong, tu je i nekoliko velikih njemačkih poduzeća sa kojima razvijamo dodatke za vojnu opremu Bundeswehra, te tvrtke iz SAD-a uz čiju pomoć radimo sve veći proboj na tom izuzetno važnom tržištu – napominje Ivan. 

Čak 90 posto proizvoda izvoze u inozemstvo te imaju prodajnu mrežu distributera na svim naseljenim kontinentima. Pritom se i prilagođavaju potrebama pojedinog tržišta kako bi zadovoljili sve korisnike. 

– Konzumenti našeg proizvoda su šaroliki - od hobista, igrača vojnih simulacija, do specijalnih jedinica Francuske, snajperske škole Velike Britanije, njemačkog Bundeswehra, Hrvatske policije i raznih rodova vojske SAD-a. Posebno ponosno ističemo da naš proizvod koristi jedna od najelitnijih postrojbi Američke vojske, DELTA FORCE.

Vizija je presudna za uspjeh

S obzirom na to da je svoju poduzetničku priču gradio od nule, susretao se i s preprekama financijske i nabavne prirode. Danas njegova tvrtka ima više od 130 proizvoda, a samo prije godinu dana imala je 28. No dodaje kako nema recepta za uspjeh.

– Svoju priču mogu sažetu u ovo: podočnjaci i odricanja u gotovo svim aspektima života. Također, fiksni planovi u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju nisu u potpunosti pouzdani. Vrlo brzo će vam plan zavapiti za revizijom već na prvoj prepreci, a to znači izgubljeno vrijeme. Počnite raditi i razmišljati fluidno, prepoznavati trendove svoje niše, znati gdje ste danas u odnosu na to gdje želite biti i  krenite. Dovoljna vam je vizija i tvrdoglava predanost – savjetuje Ivan. No kada prima pozitivne povratne informacije baš svih klijenata, zna da je sve to vrijedilo. Učenje, novi izazovi i stalno koračanje u polja u kojima još nitko nije ostavio svoj trag, ono je što ga i dalje motivira u svakom novom radnom danu. 

Nadasve cijeni i sva poznanstva diljem svijeta koja mu je ovaj posao omogućio, iako je, kako priznaje, uz redovni posao i poduzetništvo zaboravio što je to slobodno vrijeme. Ipak, one trenutke koje može izdvojiti provodi s obitelji, pilotirajući FPV dronove ili baveći se airsoftom, realističnom simulacijom borbeno-vojnih djelovanja. 
U istom smjeru planira nastaviti i dalje. 

– Volim to što radim, zadovoljan sam i stoga se tu vidim i u budućnosti. No u ovakvom je poslu teško predvidjeti sutrašnjicu tako da ne pokušavam biti sam sebi Nostradamus. Uživati u trenutku bez opterećenja i iz svega izvući pozitivu najbolji je plan – zaključuje Ivan Karol. 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno
Vezani članci

Reci što misliš!