Tržište rabljenih

KUPNJA RABLJENIH AUTA: Koji modeli su najpopularniji u Hrvatskoj?

Hrvati su uvezli 63.486 rabljenih osobnih vozila, a njihova je prosječna starost 6,22 godine

Prema nedavno objavljenim podacima Hrvatske narodne banke, Hrvati
su lani za rabljene automobile koje su uvezli platili 317
milijuna eura. Uvoz rabljenih vozila u Hrvatsku drastično se
povećao nakon ulaska u Europsku uniju pa je tako 2013. njihova
vrijednost bila 41 milijun eura.

A prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), lani je u
Hrvatsku uvezeno, odnosno imalo prvu registraciju 79.345
rabljenih automobila, što znači da je, kad se ta brojka usporedi
s podacima HNB-a, prosječna vrijednost tih vozila oko 4000 eura.
U 2013. bilo je pak uvezeno 20.300 rabljenih automobila prosječne
vrijednosti 2000 eura. Dakle, upola manje nego lani. Te je godine
na prvoj registraciji još uvijek bilo više novih nego rabljenih
osobnih vozila, novih je bilo 28.200. No od 2014. rabljenih
automobila je više. Njihov je broj rastao iz godine u godinu,
osim 2017. kad je zabilježen blagi pad.

Tako je rasla, prema podacima HNB-a, i vrijednost automobila koje
su uvezle fizičke osobe. Pri tome je prosječna starost uvezenih
automobila u 2018. bila 7,18 godina, a čak 88,6 posto ih je s
dizelskim motorom. Prosječna emisija CO2 rabljenih automobila
koji su lani uvezeni u Hrvatsku iznosi 121,6 g/km. Prema podacima
CVH, lani su ukupno registrirana 61.732 nova automobila, a od
toga je njih 53 posto s benzinskim motorom, a 44 posto dizelaša.
Prosječna emisija CO2 novih automobila je pak 115,63 g/km.

Kupci novih vozila biraju benzince

Prema podacima za prvih devet mjeseci ove godine, Hrvati su
uvezli 63.486 rabljenih osobnih vozila, a njihova prosječna
starost je 6,22 godine, dakle gotovo su jednu godinu mlađi od
rabljenih automobila uvezenih lani. Stoga je i prosječna emisija
ugljikova dioksida automobila uvezenih ove godine manja i iznosi
119,46 g/km. Pri tome je prosječna starost uvezenih benzinaca
8,33 godine, a dizelaša 5,97 godina.

S druge strane, od siječnja do kraja rujna ove godine prvu
registraciju imalo je 52.378 novih automobila, a njihova
prosječna emisija C02 je 120,64 g/km. Prosječna emisija CO2 svih
vozila koja su bila na prvoj registraciji u prvih devet mjeseci
ove godine tako iznosi 119,99 gkm, dok je ona za lanjsku godinu
iznosila 118,99 gkm.

Pomoćnik uprave za tehničke poslove CVH Goran
Pejić
kaže da je do ‘pomlađivanja’ rabljenih
automobila koji su uvezeni ove godine u odnosu na lani došlo jer
su od početka ove godine smanjene trošarine na automobile. 

– To je dokaz da se poreznom politikom može utjecati na cijenu
vozila. Ljudi imaju istu količinu novca za koju sad mogu kupiti
novije automobile – objašnjava Pejić. Dodaje da podaci pokazuju i
da među rabljenim automobilima raste udio dizelaša dok se kod
novih vozila ljudi više odlučuju za benzince.

Rabljeni dizelaši su povoljniji za kupnju i ima ih više u ponudi
jer ih mnoge zemlje EU zabranjuju. Pejić stoga procjenjuje da će
se nastaviti rast uvoza rabljenih, i to dizelskih automobila u
Hrvatsku i sljedećih godina. A ove godine ta bi brojka mogla biti
veća od 80.000. Razlog tomu je, veli, što je nažalost naš vozni
park dosta star, ljudi voze i po 17-18 godina stare aute, a onda
ih zamjenjuju rabljenima.

Opekla ih prošla kriza i švicarac

Ljudi su, smatra Pejić, skloniji rabljenim vozilima i zbog lošeg
osjećaja koji im je ostao za gospodarske krize. Naime, prije te
krize godišnje je bilo 80-ak tisuća novih automobila, a oni su
uglavnom kupovani kreditima, i to u švicarskim francima. A zbog
tečaja te valute rate kredita drastično su rasle. Stoga sad ljudi
radije skupe novac i kupe rabljeni automobil. Pejić napominje i
da 70 posto novih automobila kupuju pravne osobe, leasing kuće,
kompanije, dok rabljene kupuju isključivo fizičke osobe. Tako je
lani 100.000 fizičkih osoba kupilo automobil, od toga 80.000
rabljenih, a svega 20.000 novih.

Što se tiče novih automobila, u ovoj godini povećana je njihova
prosječna emisija CO2, a Pejić to objašnjava činjenicom da se
kupuju vozila s malo jačim motorima. U Njemačkoj je, objašnjava,
prosječna emisija CO2 automobila oko 130 g/km, što znači da
Nijemci kupuju jača i time skuplja vozila. A to su u 95 posto
slučajeva novi automobili. Hrvati upravo iz Njemačke najviše
uvoze rabljene automobile. Iz te zemlje kod nas stiže 70-ak posto
vozila, a ostalo iz Austrije, Belgije, Italije…

U prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatsku su uvezena i 174
rabljena hibridna vozila, dok je kupljeno 1189 novih automobila s
hibridnim pogonom. Uvezli smo i 50 rabljenih i 139 novih
električnih vozila. Inače, prosječna starost osobnih vozila u
Hrvatskoj za 2018. iznosi 12,64 godine, dok je u 2017. bila 12,95
godina.

Prema podacima CVH, u 2007. prosječna starost automobila u
Hrvatskoj bila je 9,83 godina, a idućih godina bila je sve veća
tako da je tek lani nakon 11 godina prvi put ta prosječna starost
smanjena.

Što se tiče marke automobila, najviše je na prvoj registraciji
(rabljena i nova vozila) u devet mjeseci ove godine bilo
Volkswagena, a zatim Renaulta. Slijede Opeli, BMW-i, Škode,
Peugeoti, Audiji, Fordovi i Mercedesi. Listu 10 najpopularnijih
marki automobila među Hrvatima zatvara Citroën.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije