Sigurnost vožnje

TEST ZIMSKIH GUMA: Koje su najbolje ove sezone?

Hrvatski autoklub i njegovi partneri u očekivanju hladnijeg vremena testu su podvrgnuli zimske gume u dvije različite dimenzije 185/65 R15 T i 205/65 R16C T

Na tradicionalnom testu zimskih guma koji provodi Hrvatski
autoklub sa svojim partnerima ovom prigodom se našla jedna
iznimno popularna dimenzija (185/65 R15 T) i jedna
nešto rjeđe zastupljena dimenzija (205/65 R16C T).
Naime, manje pneumatike koristi vrlo širok spektar vozila iz B i
C segmenta, kao što su Hyundai i20/i30, Kia Rio/Ceed/Stonic,
Renault Clio/Kangoo/Zoe, Opel Adam/Corsa/Astra, Citroen
C3/Berlingo/Nemo, Alfa Romeo Mito, Seat Ibiza, VW Polo
(test–vozilo)…, dok su veći pneumatici s ovoga testa
namijenjeni kombi i lakim gospodarskim vozilima, poput Ford
Transita, Renault Traffica, Opel Vivara, Mercedes Vita, VW T6
(test–vozilo)… Krenimo redom!

U manjoj dimenziji (185/65 R15 T) analizirano je
16 guma, od kojih ni jedna nije zavrijedila najvišu
ocjenu – izvrstan! Tri su gume vrlo preporučljive, njih
čak deset je preporučljivo, jedna se djelomično preporučuje, a
dvije se ne preporučuju. Od tri najbolje ocijenjene gume, dvije
dolaze iz tvornica premium brandova – Dunlop
(pobjednik) i Pirelli, kojima se priključio Kleber.
Preostala tri top-proizvođača nisu se našla u tom odabranom
društvu zbog laganih podbačaja na ledu (Continental) i
snijegu (Michelin i Goodyear). Od ostalih, Sava se samo
djelomično preporučuje zbog priličnog kiksa na suhom,
dok se Toyo i novak na tržištu Davanti ne preporučuju zbog
ozbiljnih propusta na snijegu (Toyo) i mokrom (Davanti).

Analizirajuće gume po kategorijama, na suhom se najbolje
osjeća Kleber, kojega na maloj udaljenosti slijedi stabilna
sedmorka u sastavu Michelin, Dunlop, Pirelli, Continental,
Hankook, Goodyear i Viking. Falken, Gislaved i Kumho su nešto
slabiji, a Vredestein, Nokian i Toyo su osjetno slabiji. Na dnu
su britanski Davanti i Sava, pri čemu je potonja tvrtka upravo
zbog lošeg testa na suhom zavrijedila najslabiju ocjenu koja
glasi – djelomično se preporučuje. Najveći problem
Davantijevih i Savinih guma je definitivno slabo prianjanje uz
podlogu, što u kritičnim situacijama rezultira podupravljanjem i
preupravljanjem, pa je vozilo iznimno teško stabilizirati.
Međutim, još više zabrinjavaju rezultati tijekom vožnje koja
nije ni blizu limita, gdje ove dvije gume također ne
briljiraju. Mala utjeha za Davanti stiže tek s
testa kočenja na suhom (100 – 3 km/h), gdje
je ova tvrtka s najkraćim zaustavnim putem od 39,1 metar za
otprilike šest metara bolja od najslabijega Gislaveda.

Na mokrom, pak, čak polovica od ukupno 16 guma nije pokazala
nikakve slabosti. Pobjednik ovoga dijela testiranja je
Continental, kojega s vrlo malim zaostacima slijede Dunlop i
Goodyear, a tek za nijansu manje kvalitetni su Kleber, Pirelli,
Hankook, Michelin i Falken. Među zadovoljavajućom sedmorkom
su Toyo, Vredestein, Kumho, Sava, Nokian, Gislaved i
Viking, koje je plasmana u viši razred koštalo uglavnom
slabije prianjanje uz podlogu
prilikom kočenja i slabije bočno prianjanje. Na
samom kraju ovog ‘vlažnog’ redoslijeda je ponovno
Davanti, koji se po kiši definitivno ne preporučuje,
prvenstveno zbog značajne mogućnosti akvaplaninga, a onda i zbog
čak 10 metara slabijeg rezultata u kočenju od pobjednika
Michelina.

Baš kao na mokrom, i na snijegu je točno polovica
proizvoda, tj. osam guma, ispunila očekivanja. Letvicu
su najviše postavili Dunlop i Sava (posebno dobri u bočnom
prianjanju uz podlogu), koje s minimalnim zaostacima
slijede Nokian, Continental, Pirelli, Kleber, Hankook i
Viking. Upravo je slabiji bočni grip u zavojima pokrivenim
snijegom razlog zašto je šestorka u sastavu Vredestein, Gislaved,
Michelin, Falken, Goodyear i Kumho (pogotovo posljednja dva)
smještena u nižu kategoriju te se samo – preporučuju
(nisu vrlo preporučljivi kao ‘snježna’ osmorka s vrha). Na
začelju je već tradicionalno Davanti, a ovoga puta još gori je
Toyo.

Na ledu su se dogodila dva velika iznenađenja. Prvo, najbolje
rezultate je ostvario dosad najgori – Davanti. I drugo,
među čak 13 guma koje se vrlo preporučuju, nije se našao
favorizirani Continental. Štoviše, slabiji na skliskoj i
smrznutoj podlozi je samo Falken. Ujedno, to je Continentalu
jedini minus na cijelom testiranju, koji ga je koštao i sveukupne
pobjede.

Analizirajući samo potrošnju goriva, najštedljivije gume su
sveukupno najbolja – Dunlop i sveukupno
najlošija – Davanti. Najveći potrošač je, pak,
Michelin. I konačno, na testu trajnosti guma najboljim se pokazao
najveći potrošač goriva – Michelin, koji je postigao
gotovo 50% bolji rezultat od najslabijeg Nokiana (33.200
km/16.900 km), piše portal revijahak.hr.

U većoj dimenziji (205/65 R16C T) namijenjenoj
kombi i lakim gospodarskim vozilima, pobjedu je u konkurenciji 15
proizvođača guma odnio Continental, ispred Pirellija i Michelina.
Dakle, vrh je okupirala premium trojka, no ni ona nije
prošla bez problema, pa je njihova ukupna ocjena
samo – preporučuje se (nitko nije izvrstan niti vrlo
preporučljiv). Osam guma se preporučuje (Vredestein, Goodyear,
Falken, Bridgestone, Kumho, Matador, Uniroyal i Yokohama), a
čak četiri ne preporučuju (Sava, BF Goodrich, Goodride i Maxxis).

Međutim, da ove brojke ne bi bile oslikane isključivo sivim
tonovima, komparativni rezultati s nedavnim testiranjem ljetnih
guma u ovoj dimenziji govore da su na mokrom i generalno
gledano zimske gume ipak značajno bolje. Lošije su jedino po
pitanju trajnosti, i to – znatno!

U vožnji po suhom većini guma nedostaje preciznosti. Na
zakretanje upravljača djeluju s malom vremenskom odgodom,
posljedica čega je i otežana stabilizacija vozila jednom kad
ispadne iz ravnoteže. Zbog toga su značku ‘vrlo
preporučljivo’ zaslužili samo Continental, Pirelli i
Maxxis (ujedno, ukupno gledano, najgora zimska guma na testu zbog
teškog podbačaja na – snijegu).

I na mokrom je najbolji Continental, no ovoga puta bez
konkurencije. Većina ostalih bila je solidna na poljima
prianjanja uz podlogu, kočenja i ponašanja u zavojima, ali su se
gotovo svi mučili s akvaplaningom. Što ne treba čuditi, jer ove
gume moraju biti konstruirane za različite količine tereta, puno
veće nego kod običnih putničkih automobila.

Na snijegu su vrlo uvjerljivi samo Uniroyal i Michelin, što je
premalo za zimske gume. Continental se pomalo mučio s
kočenjem, a ostali uglavnom s bočnim silama u zavojima
prekrivenim bijelim pokrivačem. Na ledenoj podlozi su
najbolji bili Falken, BF Goodrich i kanadski Goodride (ujedno i
najštedljivija guma), dok je najgori bio sveukupni
pobjednik – Continental.

Po pitanju trajnosti, najviše kilometara izdržao je Falken
(40.000 km), ali nekog posebno razloga za otvaranje šampanjca
nema jer je to otprilike dvostruko slabiji rezultat od najbolje
ljetne gume ovih dimenzija i namjene (Sava Trenta 2/81.000 km).
Osim na ledu, Continental nije blistao ni na području
izdržljivosti pa u zaključku možemo reći da se radi o najboljoj
zimskoj gumi za vozače kombija i lakih gospodarskih vozila
koji godišnje ne rade previše kilometara.

Tablice poretka možete pogledati na portalu revijahak.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije