Sigurnost vožnje

KOJU DIMENZIJU ODABRATI? Najuža guma zasjenila najširu!

Što se tiča akvaplaninga, najsigurnija guma je - najuža guma! U ostalim kategorijama na vlažnoj podlozi se nastavio trend izjednačenosti, a jedino je u kruženju po mokroj stazi najšira guma pokazala malo bolje rezultate od ostatka

Prilikom kupnje guma, uz izbor određenog brenda, što ovisi o
afinitetima vlasnika automobila i dubini njegova novčanika,
pozornost svakako treba obratiti i na dimenzije. Kod ljetnih guma
vozači će u prvi plan gurnuti njihova dinamička svojstva, zbog
čega i mnogi proizvođači na nove automobile montiraju nešto šire
dimenzije, dok je kod zimskih guma ipak najvažnija sigurnost.
Hoće li se stoga i ovdje, na skliskim i smrznutim cestama, šira
dimenzija pokazati pametnijim izborom ili

 Europski autoklubovi testirali su pet istih gumau
različitim dimenzijama.

Kako bismo dobili adekvatan stručan odgovor, na najprodavanijem
vozilu u kompaktnoj klasi – VW Golfu VII mijenjali smo setove
guma Dunlop Winter Sport 5 u čak pet različitih dimenzija (195/65
R15, 205/55 R16, 205/50 R17, 225/45 R17 i 225/40 R18). Dunlopov
proizvod je izabran zato što ova tvrtka (jedna od rijetkih) u
čitavoj svojoj paleti jamči potpuno jednaki dizajn i potpuno
jednaki sastav guma, bez obzira na to o kojoj se inačici radilo.
Kod ostalih brendova, pak, dizajn i sastav zimskih guma počesto
variraju o dimenziji, jer proizvođači tako pokušavaju pronaći
kompromis između voznih svojstava i sigurnosti.

Nakon detaljnog ispitivanja, na ovom testu najboljima su se ipak
pokazale – najmanje gume (195/65 R15). Osim što su najjeftinije,
one su i najugodnije za vožnju te su ostvarile najbolje rezultate
na mokrome i snijegu. Po potrošnji goriva su također bile u vrhu,
na ledu su bile samo za nijansu slabije od guma većih dimenzija,
dok su na suhom i po trajnosti očekivano ostvarile slabije
rezultate. No dovoljne za pobjedu!

Inače, zanimljivo je da su uočene razlike na kraju ovoga testa
bile minimalne, puno manje nego na našim standardnim testovima u
kojima u samo jednoj dimenziji uspoređujemo različite
proizvođače. Sve Dunlopove dimenzije na svim podlogama ovdje su
zaslužile ocjenu vrlo preporučljivo, dok su najmanje gume na
snijegu bile čak – izvrsne! Međutim, krenimo redom…

Jedan od najboljih primjera izjednačenosti rezultata stiže s
kočenja na suhom pri 100 km/h do nule. Naime, na ovom je testu
između najslabije gume – one s najmanjim dimenzijama (48,1 m) i
najbolje – one s najvećim dimenzijama (46,7 m), razlika bila samo
1,4 metra. Općenito, na suhome su se najviše analizirali
uobičajeni svakodnevni manevri, pri čemu je potvrđeno da šire
gume bolje prenose informacije s podloge na upravljač, te se
vozači općenito sigurnije osjećaju. Međutim, pri većim brzinama
simbioza između prednjih i stražnjih kotača nije tako snažna kao
kod užih guma, pa je ocjena izjednačena. Slično je bilo i kod
sigurnosne analize ekstremnih situacija na suhom, gdje je tek
najveća, 18-inčna guma, pokazala malu prednost u kategoriji
bočnog držanja u zavojima pri visokim brzinama.

Na mokrome, na testu kočenja, ponovno minimalna razlika (samo 1,4
m) i ponovno isti pobjednik (225/40 R18), ali ovoga puta
najslabija guma nije bila 195/65 R15, nego ona dimenzija
205/55 R16. Što se tiče akvaplaninga, najsigurnija guma je –
najuža guma! U ostalim kategorijama na vlažnoj podlozi se
nastavio trend izjednačenosti, a jedino je u kruženju po mokroj
stazi najšira guma pokazala malo bolje rezultate od ostatka
‘konkurencije’.

Na snijegu je pet ponuđenih dimenzija bilo izjednačeno samo na
testu kočenja. Sve ostalo (prianjanje uz podlogu, držanje u
zavoju, kretanje na uzbrdici…) otišlo je na stranu gume najmanjih
dimenzija. S obzirom na to da se najveća simbolika zimske gume
ocrtava upravo u njezinu ponašanju na bijeloj podlozi, rezultati
i ove kategorije bili su odlučujući faktor zašto je Dunlop Winter
Sport 5 u dimenziji 195/65 R15 pobjednik ovog komparativnog
maratona.

Na kraju dodajmo da su na ledu šire gume tek za nijansu bolje
prianjale od užih, dok u potrošnji goriva maksimalna razlika nije
probila granicu od 4%, pri čemu je jedna od dvije gume najvećih
dimenzija (225/45 R17) trošila potpuno jednako kao i najmanja
guma (195/65 R15). Mali nedostatak je pobjednička guma
zabilježila samo na području trajnosti, ali ništa značajno.

Analizirajući sve detalje ovoga testa, u zaključku možemo reći da
je najuža guma ujedno i najpametnije rješenje za vožnju po
snijegu. Ili drugim riječima… Montirajući najširu gumu od
ponuđenih pet dimenzija na svoje vozilo nećete napraviti nikakav
(prometni) prekršaj. Vizualno će vaš automobil izgledati
atraktivnije, no kad površinu prekrije bijeli pokrivač, ostavite
ga u garaži. Taksi ili tramvaj u toj će situaciji biti puno
sigurniji izbor, savjetuje portal revijahak.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije