Sigurnost prometa

TEHNIČKA ISPRAVNOST VOZILA Zašto je sve teže proći na tehničkom pregledu?

U posljednje vrijeme vozači se žale da njihovi automobili sve teže prolaze na tehničkim pregledima prilikom redovne godišnje registracije automobila.

Tako je stečen dojam da im automobili ne prolaze tehnički pregled
zbog minornih nedostataka poput neispravnog stražnjeg brisača ili
potrganog katadioptera, s čime su pri prošloj registraciji
uredno prolazili i dobivali potvrdu da im je vozilo tehnički
ispravno. 

Broj auta koji padaju na tehničkom pregledu
raste

‘U stručnom smislu ne postoji mala tehnička neispravnost jer i
mali problem može izazvati tragediju. Ako zbog neispravnog
stražnjeg brisača ne vidite dijete koje vam je iza automobila dok
vozite u rikverc i zgazite ga, ne možete reći da se to dogodilo
zbog male neispravnosti”, rekao je za portal Index.hr prometni stručnjak
Željko Marušić.

Država potiče stare, a ne nove automobile

Prosječna starost naših automobila iznosi čak 13 godina. Naravno,
nisu vozači u Hrvatskoj neki pretjerano veliki ljubitelji
oldtimera nego jednostavno nemaju novca da si priušte nove
automobile. Osim premalih plaća tu veliku ulogu igra i država
koja prevelikim porezima, nametima i trošarinama čini nove
automobile još nedostupnijima. Socijalnom mjerom neoporezovanja
starijih automobila i nametima na nove zapravo potiče građane da
voze starije, lošije i na koncu neispravnije automobile. 

No nije samo starost automobila učinila da vozači imaju dojam da
sve teže prolaze na tehničkim pregledima. Djelatnici stanica za
tehnički pregled rekli su nam da su, otkako je prošle godine na
snagu stupila Europska direktiva o tehničkoj ispravnosti vozila,
puno strože kontrole njihova rada. Ono za što bi vas nekada na
tehničkom pregledu samo opomenuli ili ne bi ni provjerili, danas
je razlog za pad na tehničkom pregledu.

Pada se i zbog perača stakla

‘Radnik na tehničkom pregledu može dobiti otkaz ako vas pusti, a
primijeti da vam na karteru curi ulje. To više nitko ne želi
riskirati’, rekao je Marušić. No pada se i zbog stvari koje se
zaista čine bezveznima, poput toga da prskalice perača prozora ne
ispuštaju tekućinu u ispravnom smjeru.

Prema pravilniku o tehničkim pregledima vozila ako nemate
tekućine u sustavu za pranje stakala u stanici za pregled će vas
samo opomenuti i reći vam da tekućinu morate naliti do sljedećeg
pregleda, ali ako bilo koji dio tog sustava nije u potpunosti
ispravan, nećete proći tehnički pregled.

Imate 15 dana za popravak ili morate i drugi put platiti
tehnički pregled

Prema europskoj direktivi, uvedene su tri kategorije nedostataka:
manji, veći i opasni. Tehnički pregled može se proći samo s
manjim nedostacima. Veći i opasni razlog su za pad na tehničkom
pregledu. Među manje nedostatke s kojima ćete se provući je,
primjerice, nedostatak pokrova ručne kočnice, manja istrošenost
papučica, manja korozija koja ne utječe na integritet karoserije,
prljavi farovi, blaga oštećenja reflektirajuće opreme, napuknuta
stakla (ako je napuknuće manje i izvan područja kojim prolaze
brisači), nedovoljno učvršćen akumulator, nepotpuno napumpana
rezervna guma.

Manje-više svaki drugi nedostatak na automobilu dovoljan je da
vas tehničar na pregledu uputi u servis i kaže vam da se možete
vratiti s popravljenim automobilom u roku od 15 dana ako ne
želite da vam još jednom naplate tehnički pregled. U
Hrvatskom autoklubu, koji je zadužen za kontroliranje kontrolora,
odnosno za inspekciju stanica za tehnički pregled, kažu da ništa
učestalije ne kontroliraju stanice. Prema njihovim pravilima u
svaku stanicu za tehnički pregled dolaze dvaput godišnje, a svake
godine imaju između 10 i 15 izvanrednih pregleda, najčešće prema
nalogu MUP-a. 

Upozoravaju, međutim, da će biti sve teže i teže proći tehnički
pregled. Naime, u planu je dodatno automatiziranje tehničkog
pregleda vozila pa će sve teže biti da vam kontrolor zažmiri i
propusti vas s nekim nedostatkom na automobilu.

Sredite auto na vrijeme, policija vas može kazniti i ako
vozite prema najbližem servisu

U osnovi ništa se oko ispravnosti vozila ne mijenja, samo su
kontrolori rigorozniji i traže da zadovoljite sve propisane
uvjete pa i one na koje prije usprkos propisima nisu obraćali
pažnju. Zato je pametno, prije nego što vam istekne registracija,
uloviti neku od akcija stanica za tehnički pregled ili Hrvatskog
autokluba i besplatno provjeriti je li vam vozilo spremno za
redovni pregled. Ako nije, imat ćete više vremena da nedostatke
otklonite. Dođete li u zadnji čas na tehnički pregled, a ustanovi
se da ne prolazite, može vas i policija kazniti dok vozite pa
makar i prema najbližem servisu.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije