Vijesti / Automobilizam
Automobilizam
Vozače vreba 66 novih kamera za brzinu koje vide sve!
Duško Jaramaz/PIXSELL

Pažljivo prema Jadranu

Vozače vreba 66 novih kamera za brzinu koje vide sve!

Posebna zamka za prebrze vozače postala je Jadranska magistrala, na kojoj od Rijeke do Dubrovnika vreba oko 40 kamera!

Kamere za nadzor brzine koje je policija počela postavljati prije nekoliko godina, pokazale su se efikasnima i isplativimate je ove godine vjerojatno zbog toga njihov broj drastično povećan.

Zanimljivost u toj 'eksploziji' postavljanja novih kamera nije što se njihovo žarište postavljanja baziralo uokolo turističkih dijelova Hrvatske, duž jadranske obale i putevima koji vode ka moru. Ono što je tu zanimljivo je da su vozači koji putuju autocestom i dalje ostali pošteđeni ovakvog strogog policijskog nadzora, a oni koje se odluče za alternativne puteve gotovo da ne mogu zaobići neku od 'policijskih zamki'.

Tako će vas primjerice na staroj cesti D1 (od Zagreba do Splita) dočekati 13 fiksnih kamera, a na Jadranskoj magistrali čak njih 31, te je time put od Rijeke do granice s Crnom Gorom postao prava zamka za prebrze vozače, pogotovo u predjelu od Zadra prema Šibeniku, gdje su i najgušće postavljene, piše portal automobili.hr.

Dva nova tipa kamera kojima se ništa ne može sakriti

Kako navodi Auto Start, na neke lokacije postavljena je ruska kamera Cordon-M4, koja može kontrolirati sve automobile u četiri trake, bez obzira na to u kojemu se oni smjeru kreću. Kamera Gatso T-Series prati čak 32 vozila na šest traka.

Vrijednost jedne kamere je oko 330 tisuća kuna, a cijena svakoga kućišta oko 31 tisuću kuna. Ukupna vrijednost svih instaliranih kamera, kućišta i stupova je gotovo 24 milijuna kuna.

Glavni cilj je i dalje punjenje proračuna

Kao što je to uvijek i do sada bilo, kućišta za kamere ima puno više nego samih kamera, tako da nikada ne možete biti sigurni da li je na određenoj poziciji kamera koja snima ili samo prazno kućište, te uvijek morate biti na oprezu, pogotovo s ovim novim kamerama kojima očito ništa više ne može promaknuti.

U cijeloj ovoj priči pohvalna stvar je to da su nove pozicije kamera postavljene uz naseljena mjesta, no ono što i dalje nije u redu, je činjenica da i dalje ne postoji nikakva oznaka (prometni znak) koja bi najavljivao i upozoravao na postojanje kamere za snimanje i nadzor brzine, iz čega bi se moglo zaključiti kako kamere nisu postavljene zbog prevencije prebrze vožnje, već zbog punjenja proračuna.

U prilog ovoj teoriji ide i činjenica da su kamere većinom postavljene na lokacijama s najvećim prometom, a, podsjećamo, kazne za prekoračenje brzine u naseljenome mjestu su od 300 do 15.000 kuna i 60 dana zatvora.

Kamere trebaju biti označene

Sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec smatra da kamere trebaju biti označene – tako se ubire manje novca jer ljudi paze što rade. Uostalom, povećanje sigurnosti je glavni cilj ovakvih kamera, kažnjavanje je samo sekundarni efekt, zaključuje Husinec.

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno
Vezani članci

Reci što misliš!