Što će voziti građani?

NOVE MJERE EUROPSKE UNIJE: Najpristupačniji auti uskoro bi mogli postati luksuz ili nestati

Paradoksalno je da automobili koji troše najmanje goriva postaju najveći problem. Sva ulaganja u njih su preskupa zbog preniskih marži

Hoće li čak i najmanji automobili uskoro biti luksuz? Hoće li ih
uopće biti? Ključna su to pitanja koja čekaju sve građane
Europske unije, a pogotovo one koji nisu u kategoriji imućnijih.
Već sljedeće godine cijela prodana flota jednog proizvođača
automobila u EU morat će imati prosjek ispuha 95 g/km CO2. Takve
su mjere Europske unije i povratka natrag nema.

Mnogi mikro i mali gradski automobili ne mogu ispod toga i prve
žrtve će biti mikro automobili poput Opel Adama ili Citroena C1.
Potom slijedi mnogo opasniji scenarij, koji će pogoditi brojne
građane. Naime, mali gradski automobili mogu dosegnuti 95 g/km
emisije ugljičnog dioksida, ali ispod toga ne mogu bez neke forme
elektrifikacije (hibridi, plug-in hibridi, električna vozila).

Tehnologija s motorima s unutarnjim sagrijevanjem očigledno je
došla do zida  i sva daljnja (ogromna) ulaganja dala bi
minimalne rezultate. Međutim, samo blaga hibridna opcija (48 V)
povećava cijenu automobila od 600 do 1000 eura. Hibrid dodaje
2000 eura na cijenu vozila, a plug-in hibrid čak 5000 eura.
Toyota, na primjer, uspijeva s hibridnim Yarisom zbog velike
potražnje u Japanu pa joj se taj automobil isplati.

Biste li kupili početni mali gradski automobil (VW Polo, Renault
Clio, Opel Corsu ili Peugeot 208), koji košta 140.000 kuna? No,
čak ni to nije problem jer proizvođače automobila u biti muči
niska marža na tim automobilima. Uz neizbježan pad prodaje, koji
ide s povećanjem cijena, oni im se neće isplatiti pa im mnogi
analitičari predviđaju neizvjesnu budućnost…

Tu su još dvije važne informacije. Od 2022. godine u sve
automobile mora biti ugrađena sofisticirana sigurnosna
tehnologija (automatski limitator brzine, crne kutije, sustav
koji održava vozilo u prometnom traku…). To će, također, povisiti
cijenu malih gradskih automobila. Drugo, do 2030. godine
proizvođači automobila koji prodaju u EU morat će smanjiti
prosječnu emisiju CO2 svoje flote na samo 66 g/km po WLTP
mjerenjima potrošnje i emisije goriva. Mali automobili ne mogu
dosegnuti te granice bez velikih ulaganja u tehnologiju.

Paradoksalno je da automobili koji troše najmanje goriva postaju
najveći problem. Sva ulaganja u njih su preskupa zbog preniskih
marži. Posebno će izloženi biti proizvođači poput Fiata i
Renaulta, koji svoj poslovni model baziraju na malim
automobilima. U budućnosti se kao jedini rješenje nameću
električni mali gradski automobili – Citroen je najavio da bi C1
mogao opstati kao električni model, Škoda je predstavila
električni Citigo…

Ali zasad je cijena baterija previsoka. A potrošači? Kako piše
portal revijahak.hr, trebat će dobro pratiti vijesti
i ugrabiti priliku, odnosno kupiti mali automobil dok će to još
biti prihvatljivo.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije