Vijesti / Automobilizam
Automobilizam
Što treba učiniti ako automobil 'zapliva' na kiši?
Damir Špehar/PIXSELL

AKVAPLANING

Što treba učiniti ako automobil 'zapliva' na kiši?

Narednih dana će kiše na hrvatskim prometnicama biti vrlo česte, a to znači i opasnost u vožnji. Znate li što učiniti kad nastupi akvaplaning?

U kišnim danima na cesti se često stvaraju duboke lokve, stoga se tada jako povećava opasnost od proklizavanja, što je mnogima poznatije kao akvaplaning. Akvaplaning (aquaplaning, hidroplaning) je pojava koja se događa kada vozilo svojom težinom ne može istisnuti vodu na putu ispod gume.

Kod proklizavanja se između gume i ceste nakuplja sloj vode, a posljedica je gubitak kontakta s podlogom, klizanje ili čak gubitak kontrole nad vozilom. Da biste izbjegli poteškoće, Goodyearovi stručnjaci savjetuju vam što učiniti kad nastupi akvaplaning, odnosno kako ga spriječiti.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Za sprječavanje proklizavanja automobila najvažnije je da ga što prije prepoznate i pravilno reagirate. Proklizavanje se pojavljuje kad se između ceste i gume nakupi tanak, najmanje 2,5 milimetra visok sloj vode. Znakovi proklizavanja prvenstveno su brže okretanje pogonskih kotača, glasniji zvuk motora, odnosno brzo povećanje okretaja motora, lagan i neučinkovit upravljač te zanošenje stražnjega dijela vozila.

Najvažnije je da ostanete mirni

Kad se pojavi proklizavanje, nemojte nipošto paničariti, nego ostanite mirni i izbjegavajte žestoke pritiske na kočnicu. Polako popuštajte papučicu gasa, obruč upravljača zadržite u položaju prije proklizavanja i pratite ponašanje automobila. Kotači će naime uz manju brzinu opet postići prianjanje, a vi ponovno preuzmite kontrolu nad svojim vozilom. Vrlo je važno da ne okrećete naglo upravljač čak ni ako auto polako klizi prema rubu ceste. Ako su prednji kotači pri ponovnom kontaktu s cestom okrenuti prema van, snažno će povući auto, a to može prouzročiti gubitak prianjanja posebno stražnjega dijela vozila.

Još je bolje poduzeti preventivne mjere

Proklizavanje možete izbjeći pažljivim praćenjem stanja na cesti i prilagođenom brzinom vožnje na mokroj podlozi. Odlučujuću ulogu imaju i kvalitetne gume s dovoljno dubokim žljebovima i profilom. Istrošene gume naime manje učinkovito raspršuju vodu, što znatno povećava vjerojatnost proklizavanja. Guma koja ima dubinu profila od samo 4 milimetra može proklizati već kod 10 kilometara na sat manje brzine od nove gume, a ako je profil gume još manji, razlika još brže raste.

Pomažu i napredne tehnologije

U prvome redu pozornost treba namijeniti izboru guma jer među njima mogu biti osjetne razlike u otpornosti na akvaplaning. Na to značajno utječe prvenstveno dezen gazne površine guma, osobito oblik žljebova koji raspršuju vodu. Proizvođači također mogu povećati otpornost na akvaplaning drugim tehnologijama, piše portal automobili.hr.

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno
Vezani članci

Reci što misliš!