Vijesti / Automobilizam
Automobilizam
Od nedjelje je počelo ljetno računanje vremena, a to donosi i drugačija pravila u prometu
Pixabay.com

Dnevna svjetla

Od nedjelje je počelo ljetno računanje vremena, a to donosi i drugačija pravila u prometu

U nedjelju je počelo ljetno računanje vremena što za sobom donosi svoje obveze, upute i pravila kada govorimo o prometu. Donosimo vam mali podsjetnik kako bi pravovremeno bili upoznati sa pravilima u prometu

Zakonska regulativa

Uredba o ljetnom računanju vremena za 2019. navodi kako ljetno računanje vremena u 2019. godini počinje 31. ožujka 2019. godine u 02 h 00 min i 00 s, tako što se pomicanjem za jedan sat unaprijed vrijeme u 02 h 00 min i 00 s računa kao 03 h 00 min i 00 s.

Time prestaje važiti obaveza paljenja kratkih ili dnevnih svjetala tijekom dana. Ovo pravilo isključuje vozače mopeda i motocikala, oni će se istog pravila držati i ljeti. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama vozači mopeda i motocikala dnevna svjetla moraju imati uključena cijele godine, u protivnom će biti kažnjeni iznosom od 300 kn, piše portal automobili.hr.

Međunarodni promet

Također podsjećamo vozače koji se kreću u međunarodnom prometu, da određene zemlje i ljeti zadržavaju pravilo vožnje s uključenim svjetlima danju. Tako ćete izbjeći plaćanje kazne u sljedećim zemljama:  Estoniji, Finskoj, Francuskoj, Islandu, Kosovu, Latviji,  Crnoj Gori, Danskoj, Litvi, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Portugalu, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji, Španjolskoj, Švedskoj, Švicarskoj, BiH, Bugarskoj, Češkoj, u Mađarskoj na cestama izvan naselja dok i Italiji samo na autocestama.

Sigurnost i zaštita okoliša

Stvarni razlog gašenja svjetla nije sigurnost u prometu već potrošnja, a time i emisija otrovnih plinova koja itekako zagađuju okoliš. Kako pokazuju određena istraživanja, ta potrošnja doseže i 3 dl goriva na prijeđenih 100km, ako su svjetla upaljena. Zakonska regulativa propisuje svjetla u kišnom i zimskom razdoblju, no obzirom na sigurnost u prometu, predlažemo korištenje sve češćih dnevnih svjetala.

Međunarodna regulativa, prvenstveno kada govorimo o Europi, ide u smjeru uravnoteženja potencijalne sigurnosti u odnosu na smanjenje emisije ugljičnog dioksida. Kako energiju za dnevna svjetla koristimo prilikom uključenog motora, koji naravno troši gorivo, dnevna svjetla nove generacije smanjuju emisiju stakleničkih plinova dogovorenu Sporazumom u Kyotu. 

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno
Vezani članci

Reci što misliš!