Istraživanje

Ovo su najčešći kvarovi na automobilima

Većina ih se brzo i jeftino može riješiti, ali neki mogu uvelike utjecati na sigurnost putnika i drugih sudionika u prometu

Vrlo često se smatra kako su stari automobili uvijek bili
pouzdaniji nego noviji, no situacija je potpuno drugačija.
Sedamdesetih i osamdesetih godina prošloga stoljeća servisni
su intervali bili od pet do deset tisuća kilometara, ali
mnogi današnji automobil zahtijevaju servis na tek 25 do 40
tisuća kilometara. Taj podatak je pokazatelj kako su
aktualni automobili prilično pouzdaniji, što je rezultat skupoga
razvoja i napredne tehnologije.

Iako japanski i korejski auti često slove kao najpouzdaniji,
malokoji primjerak će dugo biti izdržljiv ako se loše održava.
Mnogi vozači štede na najosnovnijim stavkama poput redovite
promjene ulja, filtara, kočnica i guma, a kako ne bi onda i na
većim servisima. Stoga smo istražili koji su najčešći kvarovi na
automobilima te zašto motori nekada ne mogu upaliti ili
jednostavno gube snagu.

Novi auti troše više struje ispod poklopca motora novih
automobila, nestručni ljudi vrlo često više ne mogu pronaći
gdje se nalaze svjećice ili poznatije komponente koje bi mogle
zatajiti, a to je zato što su novi motori prilično složeniji i
zaštićeni različitim plastikama.  Različiti alarmi,
asistencije, daljinsko zaključavanje i slični
sustavi zahtijevaju struju, bez obzira na to je li automobil
upaljen ili ugašen.

Tako se najčešćim kvarom smatra jutarnje nepaljenje
automobila zbog praznog akumulatora. Sva aktualna vozila imaju
jače akumulatore, ali im se zimi smanjuje kapacitet pa se češće
možete naći u situaciji kada auto ne pali.  No ovo je u
pravilu vrlo jednostavan kvar. Automobil se brzo može
pokrenuti paljenjem na kablove ili se akumulator može
staviti na punjenje.

Problemi s gorivom ADAC je objavio kako u Njemačkoj, u
godini dana, čak pola milijuna vozača ostane bez goriva.
Uobičajen razlog za to je točenje goriva za 50-ak kuna pa se tako
mnogi često voze na rezervi do zadnjega trena. No prilično
često se može natočiti i loše gorivo, a to ćete prepoznati kada
vaš automobil neće upaliti iako starter radi ili ako auto
tijekom vožnje ‘trokira’. Najbolje rješenje je posjetiti
provjerenu benzinsku postaju i natočiti što više
kvalitetna goriva. 

Najveći problem može se dogoditi ako se
pokvari pumpa goriva. To se može otkriti ako
starter radi, ali automobil ne pali, ili ako se tijekom
vožnje osjeti značajan gubitak snage za velikoga broja
okretaja, jer je smanjen protok goriva.

Za kočenja volan vuče ustranu

Ispravnost volana i kočnica na automobilu je najbitnija za
sigurnost putnika i drugih sudionika u prometu. Vrlo često se
događaju dvije stvari: volan trese pri većim brzinama ili vuče
ustranu pri kočenju.  U prvom slučaju je riječ o lošim
gumama koje su neravnomjerno potrošene i stare ili kotači
nisu dobro balansirani. Preporučuje se ne koristiti gume koje su
već potrošene ili ako su vožene više od tri sezone, a ako
ste sigurni da su gume dobre, onda valja posjetiti vulkanizera
koji će vam nanovo balansirati kotače.

U drugom slučaju riječ je o neispravnosti ili potrošenosti
diskova i pločica. Istrošene ili loše postavljene pločice počinju
slabije kočiti te vrlo lako mogu oštetiti diskove. Upravo to
može rezultirati stvaranjem neugodnih zvukova i da volan počne
vuči ustranu prilikom kočenja. U ovom slučaju
morate posjetiti ovlašteni servis da biste spriječili
moguću prometnu nesreću.

Auto gubi snagu i čuje se zvuk kao u traktora

Uzrok gubitka snage motora može biti star ili prljav filtar
zraka. Zamjenom zračnog filtra poboljšava se protok zraka i
protok ispušnih plinova pa se može reći da automobil ‘lakše diše’
i neće gubiti snagu. No ako benzinac očigledno gubi snagu i
pritom se čuje zvuk kao u traktora, dva su su moguća uzroka
– svjećica je istrošena ili masna, ili kablovi za svjećice
gube kontakt zbog starosti i korozije. Najlakše rješenje je
izvaditi sve svjećice, dobro ih obrisati, malo pobrusiti te
očistiti kontakte. Taj posao traje dvadesetak minuta, a može
riješiti oba problema. Ako se i dalje čuje onakav zvuk,
vjerojatno trebate promijeniti svjećice, koje u pravilu nisu
skupe.

Loše održavanje

Svaki proizvođač preporučuje promjenu ulja i filtara svakih 10
ili 15 tisuća kilometara, jer upravo to može itekako produžiti
životni vijek motora. Ako se to ne radi redovito, pogotovo ako se
prelazi velika kilometraža, na razvodu ventila i stijenkama
cilindara će se stvarati naslage. One ozbiljno
štete kompresiji motora, a uzrokuju i trošenje
karika na klipovima, što dodatno šteti kompresiji. Tako motor
prestaje ravnomjerno raditi, počinje gubiti snagu i više
tresti.  Ako rano otkrijete ovaj problem, naslage se mogu
ukloniti različitim aditivima za gorivo, ali u težim
slučajevima serviseri će morati otvoriti motor, što je
najskuplja opcija.

Ne rade svjetla, pokazivači smjera i ventilacija

Ako primijetite da je odjednom prestalo raditi više stavki u
automobilu, poput svjetala i ventilacije, obavezno pogledajte
kutiju s osiguračima koji vrlo često mogu pregorjeti. Ona se
nalazi ili ispod volana ili ispod poklopca motora, a na poklopcu
kutije postoji shema koja pokazuje za što služi
koji osigurač. Ako ventilacija ne radi, pronađite koji
osigurač je ‘zadužen’ za ventilaciju, izvadite ga i
pregledajte je li u sredini pregorjela žica. Set osigurača u
pravilu košta od 15 do 20 kuna, a zamjena je vrlo
jednostavna. 

Većina ovih kvarova može se vrlo brzo i jeftino
riješiti, a mogu uvelike utjecati na sigurnost putnika i
drugih sudionika u prometu. Dobrim održavanjem automobila,
redovitim promjenama ulja, kočnica, guma i točenjem kvalitetnih
goriva, svakako će se produžiti životni vijek automobila, a
vožnja će biti znatno ugodnija i sigurnija, savjetuje portal
autostart.24sata.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije