Opreza nikad dosta!

Kako voziti po buri? Evo na što morate paziti

Prije kretanja na put informirajte se o stanju na autocesti i prohodnosti, a vožnju prilagodite uvjetima na cesti i prometnim znakovima

U razdoblju smo intenzivnijih putovanja, koje zimski uvjeti
na cestama čine ozbiljnijima od dužih putovanja u toplijem dijelu
godine. Stoga neke stvari valja imati na umu. Prije svega, ne
podcjenjujte prometnicu i vremenske (ne)prilike i ne precjenjujte
svoje mogućnosti i mogućnosti automobila.

Autoceste su, zbog kvalitete gradnje i izostanka raskrižja,
biciklista i pješaka, sigurnije od lokalnih cesta. S druge
strane, zbog većih brzina vožnje nesreće koje se na njima dogode
u pravilu su ozbiljnije. Opreza, stoga, nikad dosta.

Prednost u čišćenju Autoceste imaju prednost u čišćenju od
snijega, ali vozači ipak ne smiju računati na to da će u svakom
trenutku asfalt biti potpuno čist i suh. Kako snijeg još nije
napadao, vozači sada prvenstveno trebaju razmišljati o buri.
Naime, kad je bura prejaka, zatvaraju se pojedine dionice.

– S obzirom na blizinu Velebita u odnosu na autocestu, nadmorsku
visinu i blizinu mora, dionica autoceste A1 od čvora Sv.Rok do
čvora Posedarje na autocesti A1 te dionica od tunela Tuhobić do
čvora Kikovica na autocesti A6, najugroženije su dionice na koju
utječu udari vjetra, konkretno bure. U tim uvjetima, dionica se
zatvara za sve ili pojedine skupine vozila – pojašnjavaju iz
Hrvatskih autocesta.

U uvjetima kada je vjetar jak, ali još nisu stečeni uvjeti za
zatvaranje dionice, dionicom se prometuje uz ograničenje brzine
kretanja vozila. Vozačima se savjetuje savjesna i odgovorna
vožnja, odnosno vožnja sukladno uvjetima na cesti i ograničenjima
brzine.

Kako bi mogli pravodobno svoju vožnju prilagoditi uvjetima na
cesti, vozači trebaju obratiti pažnju na promjenjivu prometnu
signalizaciju, odnosno na ekrane iznad kolnika, na kojima se
ispisuju upozorenja i ograničenja. Na autocesti je instalirana
oprema koja u svakom trenutku prati i bilježi stanje kolnika i
okoline, odnosno meteorološke uvjete na autocesti (kiša, magla,
snijeg…).

– Putem dobivenih meteoroloških uvjeta s dionice sustav
prepoznaje uvjete na pojedinoj dionici autoceste te se postavlja
odgovarajuća prometna signalizacija u vidu ograničenja brzine i
prometnih znakova obavijesti ili zabrane. U slučaju prometnih
nesreća, sve žurne službe reagiraju trenutačno, odnosno
svjetlosno promjenjiva signalizacija se prilagođava odmah po
dojavi te se upućuje služba ophodnje na mjesto nesreće – kažu iz
Hrvatskih autocesta.

Svjetlosno promjenjivu signalizaciju stoga ne treba doživljavati
kao sporednu. Naprotiv, s obzirom da se ona mijenja ovisno o
uvjetima na cesti, treba joj dati prednost pred općenitim
ograničenjem brzine.

Jaki udari bočnog vjetra

Vožnja po buri ima svoje zakonitosti. Kod bure su problematični
jaki udari bočnog vjetra, jer oni mogu automobil u vožnji
skrenuti s njegova pravca kretanja. Jasno je da u tim situacijama
automobil može završiti uz cestu. Po buri je važno ne voziti
prebrzo. Naravno, nećete militi po autocesti puževom brzinom, ali
ako vozite brzo automobil će na neravninama djelomično gubiti
kontakt s podlogom, bit će nestabilniji.

U kombinaciji s jakim udarom bure to može rezultirati
izlijetanjem s ceste ili prevrtanjem. Zato smirite brzinu, ali i
pokrete upravljačem – prestrojavajte se uglađeno, bez naglih
manevara po buri. Svoj pravac kretanja nastojte zadržati laganim
korekcijama upravljačem. I, naravno, sve ovo vrijedi ako vam je
automobil tehnički ispravan.

Loš ovjes, neispravni amortizeri, neodgovarajuće gume – recept je
to za katastrofu jer svaka od navedenih stavki dodatno će
destabilizirati automobil.

Mostovi i vijadukti zone su pojačanog opreza

U razdoblju smo obavezne upotrebe zimske opreme, što podazumijeva
četiri zimske gume ili četiri ljetne gume s najmanjom dubinom
profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na
pogonske kotače. Zimska služba na autocestama je u pogonu 24 sata
na dan, 7 dana u tjednu. No, to ne znači da se možete voziti na
lošim gumama.

Pratite situaciju na cesti i nemojte se iznenaditi ako na timove
zimske službe naiđete i kad nema snijega. Temeljem podataka sa
150 meteoroloških stanica koje – uz lokalnu meteorološku prognozu
– pomažu operaterima i ophodarskoj službi u mjerenju i kontroli
temperature zraka, kolnika, padalina, vidljivosti, jakosti
vjetra, osoljenosti kolnika donosi se odluka o preventivnom
posipavanju kolnika.

– Čak i kad je dan bez padalina, mostovi i vijadukti iziskuju
veću pažnju i pomno se prate jer se prvi pothlađuju te se
redovito preventivno posipaju. Radi se o mikroklimatskim zonama i
uvijek je moguća nagla promjena, primjerice, ledana kiša koja se
trenutačno ledi u dodiru s tlom. Stoga posebnu pozornost u vožnji
treba obratiti upravno na ovim mjestima i prilagoditi brzinu te
opreznije voziti – upozoravaju iz HAC-a.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije