Zbunjujuće oznake modela

Bezbroj modela i oznaka postaju nerješiv rebus za prosječnog kupca

Najviše se komplikacija po pitanju naziva modela javlja kod proizvođača koji su odlučili zadovoljiti potrebe svih tržišnih niša

Današnji kupci prilično su zahtjevni, a trendovi se mijenjaju iz
godine u godinu. Ipak, glavni trend vezan je uz crossover/SUV
modele koji ‘niču kao gljive poslije kiše’. Na tržištu automobila
praktički više nije moguće opstati ako u ponudi nemate takvo
vozilo, pa smo tako u posljednje vrijeme svjedoci SUV modela
s potpisom Lamborghinija, Bentleya, Rolls-Roycea…

U ovom slučaju držat ćemo se tri velika njemačka proizvođača:
Audija, BMW-a i Mercedesa.

Krenimo s bavarskim proizvođačem. Stvari su ne tako davno bile
prilično jasne – Serije 3, 5 i 7 bile su upotpunjene
s modelom X5 za sve one koji su htjeli imati SUV. Kako
stvari stoje danas? Modele s oznakom X više ne možete
nabrojati prstima jedne ruke – tu su tako X1, nedavno
predstavljeni X2, zatim X3 i X4, X5 koji je nedavno predstavljen
u novoj generaciji, ‘coupe SUV’ X6, a na tržište uskoro
stiže XXL SUV koji nosi naziv X7.

Ne, stvari tu neće stati, budući da je najavljen i
X8! Uz to, gotovo svaka serija sada sa sobom nosi nekoliko
verzija. Tako uz Seriju 3 možete odabrati i Seriju 3 GT. Coupe
verzija već nekoliko godina nosi naziv Serija 4, a tko želi
‘coupe limuzinu’ odabrat će Seriju 4 Gran Coupe. U ovu
priču uskoro ulazi i nova generacija Serije 8 koja mijenja Seriju
6, a uz klasičnu coupe i cabrio izvedbu, nudit će se i u Gran
Coupe verziji (konceptni primjerak vidjeli smo u Ženevi, a
serijska izvedba naveliko se testira i uskoro će biti spremna za
premijeru).

Dakle, poprilično kompleksno, pogotovo ako svakodnevno ne pratite
događanja u autoindustriji. Stvari će se dodatno zakomplicirati
sa ‘i’ modelima na struju, odnosno hibridnim verzijama.
Ralph Mahler, voditelj proizvoda
BMW-a za SAD u razgovoru za AutoGuide.com je izjavio kako je
svjestan da su se stvari zakomplicirale, ali kako kupci BMW-a
zapravo nemaju s time problema i kako nisu zbunjeni kada su
u pitanju dostupni modeli bavarskog proizvođača.

Temu ćemo nastaviti s Audijem. Modeli A3, A4, A6 i A8 svima su
dobro poznati, no danas je portfolio Audija kudikamo veći. Prije
svega, tu su SUV modeli s oznakom Q koji kreću od najmanjeg model
Q2, preko Q3 (koji u svojoj drugoj generaciji samo što nije
stigao na tržište), modela Q4 koji je ovih dana uhvaćen na
testiranjima od strane špijunskih fotografa, do modela Q5,
dobro poznatog Q7 ali i nedavno predstavljenog luskuznog
sportskog SUV-a Q8 koji se vozi na istoj platformi kao i
Lamborghini Urus.

Uz crossover/SUV modele, tu su i atraktivni coupe A5, limuzinski
coupe A5 Sportback, kao i A7 koji također predstavlja sportsku
coupe limuzinu. Stvar koja je kod Audija zbunila mnoge su nove
oznake motorizacije. Tako više na stražnjem dijelu svih novih
Audija nećete gledati popularne oznake 3.0 TDI i slično, već
su oznake obujma u potpunosti uklonjene i zamijenjene
brojevima.

Tako primjerice svi modeli snage između 81 kW i 96 kW nositi
oznaku ’30’ na stražnjem dijelu. Brojka ’35’ krasit će
model snage između 110 kW i 120 kw, dok je broj
’40’ rezerviran za modele koje pogone motori snage između
125 kW i 150 kW. Takva nomenklatura nastavlja se sve do broja
’70’ za modele koji imaju više od 400 kW.

Iako će nam trebati neko vrijeme da se priviknemo, vjerujemo kako
u doba kada će na tržištu biti sve više hibrida ovakve oznake
imaju više smisla od samog obujma motora, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Kao treći primjer uzet ćemo Mercedes. A-klasa, B-klasa, C-klasa,
E-klasa, S-klasa – stvari su tu prilično jasne od prije…Ipak, i
ovdje je trend SUV modela doveo velik broj novih naziva.

Tako se kupcima nudi crossover GLA, nešto veći GLC, SUV GLE
koji parira primjerice BMW-u X5 (a koji se pritom, za one koji su
zbunjeni, prije zvao ML) kao i XXL SUV koji nosi naziv GLS i
kojeg ćemo uskoro vidjeti u novom ruhu. Novitet je i X-klasa –
Mercedesov pick-up model, a novi električni SUV nosi naziv EQC.
Tu su i trendovski ‘coupe SUV’ modeli GLC Coupe i GLE
Coupe…Ljubitelji sportskih modela mogu odabrati vrh ponude –
model AMG GT.

No, on se nudi u nekoliko varijanti: AMG GT predstavlja ‘osnovnu
verziju’, slijede ga AMG GT C i AMG GT S. Želite li još snažniju
verziju, tu je AMG GT R, posebna izvedba s 585 KS. Ne,
tu nije kraj, jer je Mercedes ovih dana predstavio još papreniji
AMG GT R PRO, koji će se pak nalaziti stepenicu ispod
najavljenog AMG GT R Black Series modela!

I to bi bilo to! Ima svakako još slučajeva budući da velik broj
proizvođača užurbano na tržište plasira modele ‘koji se traže’,
prije svega crossovere, SUV-ove i limuzinske ili SUV coupe
izvedbe. Iako modeli i nazivi jesu kompleksni, u potpunosti
shvaćamo proizvođače koji na ovaj način zapravo samo odgovaraju
na potrebe tržište i na želje samih kupaca. 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije