Vijesti / Automobilizam
Automobilizam
Za i protiv: Slabiji, ali novi automobil ili rabljeni više klase krcat opremom i konjima?
Jutarnji.hr/autoklub

Vječna dilema

Za i protiv: Slabiji, ali novi automobil ili rabljeni više klase krcat opremom i konjima?

Kod kupnje automobila odluka je, osim samih preferencija kupca, gotovo uvijek definirana i budžetom

Kupci se suočavaju s nizom opcija: sve popularnijim SUV modelima koji dolaze u različitim veličinama, preko kompaktnih modela pa sve do poslovnih limuzina i karavana. Iako budžet najčešće od kupca zahtjeva da automobile najčešće gleda unutar jedne klase, 'odlazak stepenicu gore' moguć je kupnjom rabljenog. Tu dolazimo do vječnog pitanja koje muči kupce koji su sa strane spremili određeni budžet (ili, što je češće, u banci dobili uvjete za podizanje zacrtane količine novaca).

Za primjer smo odlučili uzet budžet od oko 185.000 kuna (25.000 eura), s kojim možete nabaviti jedan od najpopularnijih SUV modela na tržištu: Nissan Qashqai. Za spomenuti iznos možete dobiti 1.5 dCi Acenta, dizelsku verziju od 110 KS s paketom opreme Acenta.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ipak, sigurni smo kako se kupac bilo kojeg novog automobila kupljenog za gore navedeni iznos susreće sa komentarima 'prijatelja' i poznanika koji će mu reći: 'Pa za te novce mogao si kupiti rabljenu BMW Peticu iz Njemačke!' I pritom nisu u krivu.

Malo smo pronjuškali po vjerojatno i najpopularnijem oglasniku - Mobile.de na kojem se može naći velik broj primjeraka upravo BMW Serije 5 prošle generacije. Tako smo primjerice našli 520d Touring iz 2015. godine koji se trenutno s popustom nudi za 23.990 eura. Automobil izgleda atraktivno, ima čak i M paket, a ispod poklopca se nalazi dobro poznati dizelaš od 190 KS.

Uz to dobivate i toliko voljen BMW znak kojim se ulazite u 'odabrani krug' vlasnika njemačkih premium brendova automobila. Iako je star 3 i pol godine, ovaj automobil ima moštvo tehnologije budući da je riječ o premium modelu koji je, kada je bio nov, vjerojatno stajao i blizu pola milijuna kuna. Uz to, sa spomenutih 190 KS na semaforu ćete ostavljati ostale sudionike u prometu u vašem retrovizoru. Naravno, postoje i nedostatci.

Prije svega, automobil već ima preko 100 tisuća kilometra (koji su vrlo vjerojatno i pravi budući da saloni u Njemačkoj snose velike sankcije u slučaju obmanjivanja kupaca) što znači da će uskoro biti i vrijeme za neke od redovitih servisa. Uz to, ako krenete provjeravati cijene za primjerice set kvačila, kočione diskove i slične stavke, mogao bi vam pasti mrak na oči. Slična stvar dogodit će se ako se jave problemi sa ksenon farovima koje gore spomenuti BMW ima.

S druge strane, novi automobil preuzet ćete s tek nekoliko kilometara na brojčaniku, za eventualne tvorničke greške ne morate se brinuti vi već tvornička garancija, i tako ste zapravo nekoliko godina u potpunosti mirni. Možda nemate BMW znak na poklopcu motora, ali znate da s vašim automobilom nećete imati neplanirane troškove, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Biste li radije uzeli rabljeni automobil više klase koji donosi potencijalne visoke troškove održavanja, ili biste se 'zadovoljili' s automobilom niže klase koji će vam donijeti 'miran san' i koji će bez problema odrađivati sve vaše svakodnevne potrebe?

Pritom se ne moramo nužno držati ovog primjera, budući da smo isto tako mogli napraviti usporedbu s primjerice novim Golfom ili rabljenim Audijem A4 itd.

I na kraju 'vječno' pitanje, za koju biste se opciju odlučili s određenim fiksnim budžetom: novi automobil ili rabljeni automobil više klase?

Pročitajte i ovo
Najgledanija galerija
Izdvojeno
Vezani članci

Reci što misliš!