Vječna dilema

Za i protiv: Slabiji, ali novi automobil ili rabljeni više klase krcat opremom i konjima?

Kod kupnje automobila odluka je, osim samih preferencija kupca, gotovo uvijek definirana i budžetom

Kupci se suočavaju s nizom opcija: sve popularnijim SUV modelima
koji dolaze u različitim veličinama, preko kompaktnih modela pa
sve do poslovnih limuzina i karavana. Iako budžet najčešće od
kupca zahtjeva da automobile najčešće gleda unutar jedne klase,
‘odlazak stepenicu gore’ moguć je kupnjom rabljenog. Tu dolazimo
do vječnog pitanja koje muči kupce koji su sa strane spremili
određeni budžet (ili, što je češće, u banci dobili uvjete za
podizanje zacrtane količine novaca).

Za primjer smo odlučili uzet budžet od oko 185.000 kuna
(25.000 eura), s kojim možete nabaviti jedan od najpopularnijih
SUV modela na tržištu: Nissan Qashqai. Za spomenuti iznos možete
dobiti 1.5 dCi Acenta, dizelsku verziju od 110 KS s paketom
opreme Acenta.

Ipak, sigurni smo kako se kupac bilo kojeg novog automobila
kupljenog za gore navedeni iznos susreće sa komentarima
‘prijatelja’ i poznanika koji će mu reći: ‘Pa za te novce
mogao si kupiti rabljenu BMW Peticu iz Njemačke!’ I pritom
nisu u krivu.

Malo smo pronjuškali po vjerojatno i najpopularnijem oglasniku –
Mobile.de na kojem se može naći velik broj primjeraka upravo
BMW Serije 5 prošle generacije. Tako smo primjerice našli 520d
Touring iz 2015. godine koji se trenutno s popustom
nudi za 23.990 eura. Automobil izgleda atraktivno, ima
čak i M paket, a ispod poklopca se nalazi dobro poznati dizelaš
od 190 KS.

Uz to dobivate i toliko voljen BMW znak kojim se ulazite u
‘odabrani krug’ vlasnika njemačkih premium brendova
automobila. Iako je star 3 i pol godine, ovaj automobil ima
moštvo tehnologije budući da je riječ o premium modelu koji je,
kada je bio nov, vjerojatno stajao i blizu pola milijuna kuna. Uz
to, sa spomenutih 190 KS na semaforu ćete ostavljati ostale
sudionike u prometu u vašem retrovizoru. Naravno, postoje i
nedostatci.

Prije svega, automobil već ima preko 100 tisuća
kilometra (koji su vrlo vjerojatno i pravi budući da saloni
u Njemačkoj snose velike sankcije u slučaju obmanjivanja kupaca)
što znači da će uskoro biti i vrijeme za neke od redovitih
servisa. Uz to, ako krenete provjeravati cijene za primjerice set
kvačila, kočione diskove i slične stavke, mogao bi vam pasti mrak
na oči. Slična stvar dogodit će se ako se jave problemi sa ksenon
farovima koje gore spomenuti BMW ima.

S druge strane, novi automobil preuzet ćete s tek nekoliko
kilometara na brojčaniku, za eventualne tvorničke greške ne
morate se brinuti vi već tvornička garancija, i tako ste zapravo
nekoliko godina u potpunosti mirni. Možda nemate BMW znak na
poklopcu motora, ali znate da s vašim automobilom nećete
imati neplanirane troškove, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Biste li radije uzeli rabljeni automobil više klase koji donosi
potencijalne visoke troškove održavanja, ili biste se
‘zadovoljili’ s automobilom niže klase koji će vam donijeti
‘miran san’ i koji će bez problema odrađivati sve vaše
svakodnevne potrebe?

Pritom se ne moramo nužno držati ovog primjera, budući da smo
isto tako mogli napraviti usporedbu s primjerice novim Golfom ili
rabljenim Audijem A4 itd.

I na kraju ‘vječno’ pitanje, za koju biste se opciju odlučili s
određenim fiksnim budžetom: novi automobil ili rabljeni automobil
više klase?

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije