Kako nastaje profil na gumama?

Od kompjutora do ceste – u prve prototipove novog modela guma i danas se ugrađuje iznimno mnogo ručnog rada. Većina ih počiva na metodi pokušaja i pogrešaka, piše Automotorisport.hr.

“Ne reži tako duboko”, upozorava Janni i nastavlja: “Oštetit ćeš karkasu!” Janni sigurno zna. Mora znati, jer Grk je jedan od 17 profesionalnih rezača profila u istraživačkom centru Continentala. Šara koja se urezuje u profil je, kao i prije, pitanje iskustva u izradi prototipova guma.

Samostalni pokušaj je dokazao da alat sam po sebi ni izbliza nije dovoljan. Potrebna je vještina i iskustvo da bi se iz glatkog gumenog odljevka izrezali kanali. Alat, poznat kao nož, izgleda kao blanjalica za drvo s izmjenjivim grijanim noževima raznih oblika. Prema potrebi se odabire nož oblika U ili V, a za osobito široke kanale i pravokutni.

Ravnomjerno zakrivljene lamele predstavljaju poseban izazov. Da bi se od snažno lamiliranog profila izrezala šara kompleksne zimske gume, potrebno je i do 40 sati rada.

“Čak i ako ručno moramo izrezati kompletnu količinu probnih zimskih guma, to je još uvijek jeftinije od strojne proizvodnje za tako male količine”, pojašnjava Burkhard Wies, voditelj razvoja guma za osobna vozila u Continentalu.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije