ZELENI ČAJ i mršavljenje: Pomaže li zaista kod gubitka kilograma?

Iako je tek nedavno stekao veliku popularnost na Zapadu, zeleni čaj odavno se koristi u tradicionalnoj kineskoj medicini za pomoć kod brojnih stanja, od glavobolje do liječenja rana. Zeleni čaj povezujemo i s gubitkom tjelesne težine. Ima li u tome istine?

Procesi koji tijelu omogućuju pretvaranje hrane i pića u korisnu energiju poznati su pod jednim zajedničkim imenom - metabolizam. Zeleni čaj može biti koristan za gubitak težine pomažući metabolizmu tijela da bude učinkovitiji.

Zeleni čaj sadrži kofein i vrstu flavonoida koji se zove katehin, koji je antioksidant. Istraživanja sugeriraju da oba ova spoja mogu ubrzati metabolizam. Katehin može pomoći u razbijanju viška masnoća, dok i katehin i kofein mogu povećati količinu energije koju tijelo koristi.

Nedavno objavljeni pregled, gledao je kliničku upotrebu zelenog čaja kako bi se stimulirao gubitak težine kod ljudi koji su imali višak kilograma ili su bili pretili. Iako se utvrdilo da zeleni čaj ima pozitivan utjecaj na gubitak težine, rezultat nije bio značajan, a autori zaključili da vjerojatno nije od kliničke važnosti.

Postoji teorijska osnova za dobrobit zelenog čaja kod gubitka težine, a pronađeni su i neki empirijski dokazi kako bi podržali ove tvrdnje izvan kliničkih postavki. Međutim, istraživanja na tom području imaju tendenciju da koriste doze koje sadrže veći udio katehina ili kofeina, nego što bi se našle u tipičnoj šalici zelenog čaja.

Zato su vjerojatno sve prednosti zelenog čaja kod mršavljenja vjerojatno male. Utjecaj zelenog čaja nije tako koristan kao druge metode, kao što je tjelovježba, koja ima daleko veće prednosti za metabolizam.

Redovito vježbanje i zdrave prehrana s puno povrća vrlo su učinkovite strategije mršavljenja. Zeleni čaj koji se koristi uz ove metode može povećati pozitivne rezultate.

Kako konzumirati zeleni čaj?

Pijenje između dvije i tri šalice vrućeg zelenog čaja tokom cijelog dana, trebalo bi biti dovoljno za malu pomoć kod gubitka težine. Točan iznos varira od osobe do osobe, ovisno o tome koliko kofeina konzumirate i kakav je vaš metabolizam.

Zeleni čaj dolazi u brojnim vrstama, ali, za gubitak težine, malo je vjerojatno da će biti značajne razlike između njih. Jednostavna, minimalno obrađeni zeleni čaj vjerojatno će zadržati najbogatiji nutritivni sadržaj.

Zeleni čaj se smatra sigurnim za konzumaciju. Međutim, treba paziti u nekim slučajevima, jer velike doze kofeina mogu predstavljati probleme kod osoba s rizikom od srčanih tegoba ili visokog krvnog tlaka.

Besplatnu eMedjimurje.hr aplikaciju za Android možete preuzeti klikom ovdje, a za iPhone ovdje.

Urnebesno: po prvi put koristili pokretne stepenice pa popadali k'o kruške
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.