ZASPITE odmah ili vam treba oko 12 minuta? Doznajte što to znači

Možete li zamisliti da legnete navečer, zaspite bez problema i osjećaja umora, odspavate u komadu do jutra i probudite se na vrijeme bez pomoći alarma na svojem pametnom telefonu?

Ako vam se to čini nemogućom misijom, znači da ste kronično neispavani. I nije to nešto što se može nadoknaditi ću sutra. Organizmu je potrebno oko sedam do osam sati noćnog sna, a nedostatak može biti uzrok raznih zdravstvenih problema.

Istraživanje provedeno 2014. godine u Velikoj Britaniji pokazalo je kako šest od deset osoba spava manje od sedam sati po noći, a već iduće godine taj je broj uvećan za 50 posto. To je ono što potvrđuje, ali i zabrinjava – ljudi su sve više neispavani.

Nedostatak sna jedan je od uzroka sve češćih oboljenja od mentalnih bolesti. To utječe i na nakupljanje neželjenih kilograma, srčana oboljenja, razvoj dijabetesa i visokog krvnog tlaka.

Psiholog Richard Wiseman, za Daily Mail je objasnio da se to može promijeniti. Ako zaspite čim vam glava dotakne jastuk, to je znak da ste neispavani i umorni. Trebali biste 'imati' osam do 12 minuta prije nego što utonete u san, navodi. Ako zaspite unutar pet minuta, to je znak da morate ići ranije na spavanje, objašnjava. Nije dobro ni ako vam je potrebno dulje od tog vremena da 'uhvatite' san.

Ležanje u krevetu i brojenje ovaca kako biste natjerali san na oči, pokazuje da ste anksiozni, tvrdi Wiseman. Vjerojatno vam se roji jako mnogo misli po glavi koje vas drže budnima. Trebali biste očistiti misli kako biste brže zaspali.

Ipak, upravo 'natjeravanje' sebe da zaspite, može napraviti kontraefekt. Stoga je potrebno upotrijebiti obrnutu psihologiju. Zacrtajte si da ćete ostati budni. To će vas učiniti manje anksioznima i pomoći će da brže utonete u san.

Istraživanje provedeno na Sveučilištu Glasgow obuhvatilo je dvije skupine ljudi kojima su se pratile navike spavanja tijekom dva tjedna. Jednu skupinu ispitanika zatražili su da ostanu budni što dulje, a drugoj skupini nisu ništa rekli. Pokazalo se kako su osobe iz prve skupine bile manje anksiozne te su lakše zaspale od kontrolne skupine.

Jedan od najčešćih problema koji nam dodatno ometaju san jest gledanje u TV ili u ekrane pametnih telefona prije spavanja jer tako održavamo naš mozak dulje aktivnim.

Preslatko: pogledajte kako izgleda trening malenog policijskog psića
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.