BUDI FIT i vježbaj uz Borka Bana: Različitosti u treningu i prehrani

Svim vježbačima se nakon određenog vremena samo po sebi postavlja pitanje koja je to hrana te koje su vježbe, vrste i tehnike treninga koje im najbolje odgovaraju? Rješenje nije univerzalno, a nije ni komplicirano ukoliko je osoba koja postavlja to pitanje spremna obratiti veću pozornost na signale koje joj šalje vlastito tijelo.

Ako forsiramo izvođenje pojedinih vježbi ili jedne vježbe koja nam taj dan i taj određeni trening nikako ne odgovara, moglo bi vrlo lako doći do ozljede, a u najboljem slučaju nećemo odraditi maksimalno kvalitetetan, efektan te produktivan trening.

U slučaju da nam neka vježba uzrokuje bolove u zglobovima i mišićima ili možda neke druge probleme,najbolje ju je u tom treningu preskočiti i eventualno pokušati ponovno na idućem treningu. Postoje vježbe i pokreti koje nam neće nikada dokraja odgovarati te zbog toga ne treba previše brinuti.

Svatko od nas ima jedinstven organizam i nerealno je očekivati da nam svima odgovara jednaki režim treninga i prehrane. Svatko za sebe mora samostalno ili uz pomoć trenera utvrditi koja to hrana, vježbe i režim treninga polučuju najbolje rezultate za tu specifičnu osobu.

Najbolji rezultati dolaze s iskustvom te stoga dugogodišnji vježbači postižu bolje rezultate i puno lakše održavaju formu upravo zato jer su dobro upoznali svoje tijelo i reakcije istog na određenu hranu i trening, dok su greške sveli na minimum. Postoje određena univerzalna pravila koja se tiču prehrane i treninga te se uspješno primjenjuju kod većine ljudi.

Primjerice bolje je jesti više manjih obroka dnevno, nastojati jesti kvalitetniju i neprerađenu hranu, konzumirati više vode,osigurati tijelu dovoljno oporavka i sna te trenirati barem 3x tjedno za maksimalne rezultate. Sve ostalo su varijacije na ta temeljna pravila i ako se pridržavamo tih temeljnih smjernica rezultati i uspjeh su neizostavni.

Kao što nekome više odgovara trening sa slobodnim utezima,šipkama,girjama i sličnim rekvizitima, tako nekome više odgovara trening na spravama, koje pak bolje izoliraju pojedini mišić i omogućuju postići veći napor na jednoj mišićnoj skupini.

Ako ne isprobate različite vrste treninga i aktivnosti nikada nećete sa sigurnošću moći utvrditi uz koju polučujete najbolje rezultate i imate najbolji napredak k željenom cilju ili tjelesnoj formi. U svojoj dugogodišnjoj praksi nebrojeno puta sam se uvjerio da je određena kombinacija svih rekvizita, sprava i vrsta treninga najbolja za optimalno stanje organizma te da budemo maksimalno funkcionalni na treningu, a i općenito u svakodnevnim aktivnostima.

Isključivost i tvrdoglavo inzistiranje na ograničenim pokretima, vježbama i aktivnostima te odbijanje sugestija iskusnijih sportaša i trenera obično dovodi do blokiranja napretka i dugoročno nemotiviranosti za trening.

Termini 'najbolji trening' ili 'najbolja prehrana' ne postoje u praksi pošto svatko drugačije reagira na određeni trening ili hranu.

>>> Facebook stranica fitness kluba Aurora

Ukoliko imate pitanje za Borka, slobodno mu se javite na email fitnessklubaurora@gmail.com - na neka pitanja će odgovarati u narednim člancima.


Borko Ban je bodybuilder i voditelj u fitness klubu 'Aurora' Čakovec. Studirao je na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu na smjeru Fitness. Imao je uspjeha i u natjecateljskom bodybuildingu na tridesetak natjecanja u periodu od osam godina.

Do sada objavljeni članci:
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Regulacija tjelesne mase
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Rehabilitacija u teretani
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Dodaci prehrani

>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Izvođenje vježbi i pauze
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Tjelesna masa i masno tkivo
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Aerobni trening u teretani
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Muškarci i žene u teretani
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: Prehrana u body buildingu
>>> Budi fit i vježbaj uz Borka Bana: 1. dio - Savjeti za početnike
>>> Budi fit: Prati savjete Borka Bana i vježbaj s nama!

Kakve su šanse Filipa Hrgovića u profesionalcima?
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.