OŠ PRIBISLAVEC eTwinning projekt "Digital Citizen – How and Why"

OŠ Vladimira Nazora Pribislavec završila je provedbu još jednog eTwinning projekta, ovog puta tematski vezanog uz digitalno građanstvo. eTwinning projekt „Digital Citizen – How and Why“ pokrenut je tijekom Tjedana eTwinninga u listopadu 2016. godine, a autorice projekta su učiteljice Iva Naranđa iz OŠ Vladimira Nazora Pribislavec i Cecilia Vicoveanu iz škole Palatul Copiilor, Botosani, Rumunjska. Ubrzo se pridružile učiteljice Anamaria Corina Golumbeanu iz škole Scoala Gimnazială "Ion Ţuculescu", Craiova, Rumunjska, Zahide Akyüz iz škole Etlik Anadolu İmam Hatip Lisesi, Ankara/Keçiören, Turska i Canan Çetinkaya iz škole Zübeyde Hanım İmam Hatip Ortaokulu, Istanbul, Turska te učitelj George Koutlis iz škole Primary School of Kapi, Lesvos island, Grčka.

Projekt je namijenjen učenicima dobne skupine od 11 do 13 godina, a radni jezik je engleski. U projektu je sudjelovalo ukupno sto učenika, a iz OŠ Vladimira Nazora Pribislavec sudjelovali su učenici petih i šestih razreda koji polaze izbornu nastavu informatike.

Radom na projektu učenicima je približen koncept digitalnoga građanstva. Na jednostavan način prilagođen dobi učenika, upoznali su devet osnovnih komponenata koje nas čine digitalnim građanima: digitalni pristup, digitalna trgovina, digitalna komunikacija, digitalna pismenost, digitalni bonton, digitalni propisi, digitalna prava i odgovornosti, digitalno zdravlje i digitalna sigurnost.

Na početku projekta škole su se međusobno predstavile, za što je naša škola napravila kratak film o školi, a učenici su se ukratko predstavili na Padletu.

Uvodna aktivnost u projekt bilo je upoznavanje učenika s razlikama između digitalnog doba u kojem danas žive i doba koje mu je prethodilo. Kako bi se učenicima što bolje dočarali neki aspekti svakodnevnog života prije digitalnog doba, organiziran je posjet Muzeju uredskih uređaja i strojeva koji se nalazi u Društvenom domu u Ivanovcu. Ova velika zbirka koju je prikupio kolekcionar Josip Balog omogućila je učenicima da upoznaju razne predmete koji su se koristili u ne tako davnoj prošlosti, ali prije digitalnog doba. Nakon ovog posjeta učenici 6.a razreda napravili su postere alatom Canva. Učenici petog razreda odabrali su primjere za zajedničku prezentaciju „Analog to Digital devices“ koju su partnerske škole podijelile putem Google Docs sustava i u kojoj je svaka škola uredila nekoliko slajdova.

Tijekom prosinca 2016. učenici petog razreda nacrtali su čestitke za eTwinning partnere u programu Bojanje. U siječnju 2017. godine učenici šestog razreda napravili su poster na kojem je prikazano devet komponenti koje nas čine digitalnim građanima, s nazivima na hrvatskom i engleskom jeziku.

 

Aktivno smo sudjelovali u Danu sigurnijeg interneta i time ispunili zadatak planiran za veljaču. Učenici petih i šestih razreda pripremili su materijale za pano u holu škole. Učenici petih razreda napisali su savjete kojih bi se trebalo pridržavati želi li se iza sebe ostaviti što bolji digitalni trag, dok su učenici šestih razreda napravili popis dobrih i loših strana digitalnoga doba. Pripremljeni su i letci na raznobojnim papirima koji su izviješeni pored panoa tako da ih učenici mogu uzeti, a sadrže savjete o digitalnim tragovima.

Učenici petih razreda tijekom ožujka napravili su crteže s devet sastavnica digitalnoga građanina za što su koristili program Bojanje. Učenici šestog razreda tijekom ožujka napravili su filmove u programu Windows Live Movie Maker. Slike za film pripremili su pomoću alata Canva, a opisuju devet sastavnica digitalnoga građanina na hrvatskom i engleskom jeziku.

Tijekom ožujka partnerske škole surađivale su i na pripremi zajedničke prezentacije o prednostima i nedostacima online i offline aktivnosti. I na ovoj prezentaciji radili smo putem Google Docs sustava.

U ožujku 2017. učenici su tjedan dana bilježili koliko vremena provode online, a koliko vremena posvete raznim offline aktivnostima. Rezultati su prikazani u prezentaciji.

Nadalje, tijekom ožujka škole su surađivale na pripremi pitanja za zajedničku online anketu o digitalnim navikama naših učenika. O realizaciji ovog zadatka dogovarali smo se na forumu TwinSpacea, a za pripremu pitanja koristili Google Docs dokument. U pripremi pitanja sudjelovale su škole iz sve četiri države koje sudjeluju u projektu. Online anketa provedena je tijekom travnja 2017. pomoću alata SurveyMonkey. Rezultati ankete nalaze se u prezentaciji.

 

Učenici šestog razreda sudjelovali su u TwinSpace forumu „Let's meet. Let's talk about digital citizenship“. Početkom svibnja 2017. učenici petog razreda uredili su pano "Kako biti dobar digitalni građanin".

 

Kako bi učenicima pružili mogućnost učenja uz zabavu, učiteljice su napravile nekoliko primjera online igri u alatu LearningApps. Zatim su svoje igre napravili i učenici, te ih samostalno objavili na projektnom dnevniku TwinSpacea. Naši učenici odigrali su igre koje su za njih pripremili partneri i napisali komentare na projektnom dnevniku.

 

Učenici petog i šestog razreda sudjelovali su u videokonferenciji „Let's talk about our project” koja je realizirana putem TwinSpace Live Eventa i Adobe Connecta. Videokonferencija je održana u utorak, 23. svibnja 2017. godine, pod vodstvom učiteljice informatike Ive Naranđe. U online susretu sudjelovale su četiri škole: Scoala Gimnazială "Ion Ţuculescu", Craiova, Rumunjska; Etlik Anadolu İmam Hatip Lisesi, Ankara, Turska; Primary School of Kapi, Lesvos, Grčka i naša Osnovna škola Vladimira Nazora Pribislavec. Domaćin videokonferencije bila je OŠ Vladimira Nazora Pribislavec, te je naša učenica Ivana H. na samom početku susreta ukratko predstavila školu ostalim sudionicima. Nakon Ivane, partnerima su se predstavili i drugi naši učenici. Zatim su se predstavili partneri iz Grčke, Rumunjske i Turske. Učenici su rekli nešto o sebi i svojim hobijima. U drugom dijelu videokonferencije učenici su razgovarali o tome što im se najviše svidjelo na ovom projektu i koje aktivnosti su im bile najzanimljivije. Susret je trajao jedan sat, protekao u ugodnom i opuštenom ozračju te ostao u ugodnoj uspomeni.

 

 

 

Tijekom svibnja organizirana je još jedna aktivnost za učenike, izrada loga projekta i online glasovanje za izbor najboljeg loga. Logoe projekta napravili su učenici iz Turske, Rumunjske i Hrvatske, dok su u online glasovanju putem alata Tricider sudjelovale škole iz Turske, Grčke i Hrvatske. Naši učenici šestog  razreda napravili su logo projekta alatom Canva. Najviše glasova dobio je logo iz Turske, rad učenice Rumeyse.

 

Na samom kraju projekta proveli smo evaluaciju projekta pomoću online upitnika kreiranog alatom SurveyMonkey.

 

Više o eTwinning projektu „Digital Citizen – How and Why“ i učeničke radove možete pronaći na školskom webu OŠ Vladimira Nazora Pribislavec i TwinSpaceu projekta.

Školski kutak
O slučaju nestale Barbare u RTL-u Danas smo razgovarali sa sutkinjom za mladež
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.