Žrtva prevare: Međimurka naivno kupovala preko Facebooka

Sve popularnije društvene mreže otvorile su vrata i prevarantima. U našu redakciju javila se ogorčena čitateljica koja kaže kako je žrtva jedne takve prevare.

'Kupovala sam preko sigurne osobe putem "fejsa", patike (kopije). Priča ide ovako. Od kolegice sam saznala za tu osobu i nije imala problema s njom. Ona je uplatila mali iznos, a ja, 460 kuna. Dobar iznos za prevaru, zar ne? Dogovori s njom su tekli savršeno, kao s rođenim bratom. Sve dok paket nikako i nikako nije stizao.

Počeli su izgovori, da ne stigne poslat broj paketa, pa kad je napisala taj broj, vidjeh da je broj pošte bio krivi, pa je to ispravljala, bla-bla-bla... Nakon toga joj je kao srušen profil pa se javila sa drugog, koji je, gle čuda, opet srušen. I od tada ni trag ni glasa dotičnoj. Eh, kako smo naivan narod samo da uštedimo, da imamo za više toga. A kad ono, dobiš s....

Da, svi ćete reći da sam sama kriva i da nisam trebala, ali prodavač je bio provjeren i siguran. Ali očito ja nemam sreće. Ne žalim se, pravda će kad – tad doći na vrata. Želim samo reći toj osobi, znam da će negdje vidjeti ovo ili pročitati, napisala je.

U Vukanovčaru - društvu za zaštitu potrošača Međimurja savjetuju da ni pod kojim uvjetima nemojte kupovati preko Facebook društvene mreže jer ta mreža nije namijenjena trgovini nego socijalizaciji.

Evo kako su komentirali slučaj prevarene čitateljice:

'Ustvari potrošačica koja je poslala ovaj email i nije postavila pitanje, a dijelom je i sama dala odgovor. Naime Facebook nije online tj. internetska trgovina. Nijedan „prodavač“ na fejsu nije siguran i provjeren. Facebook je internetska društvena mreža, koju je 2004. godine osnovao Mark Zuckerberg, bivši student Harvarda.

U svojim počecima, Facebook je bio namijenjen samo studentima sveučilišta na Harvardu koji su tim putem mogli međusobno komunicirati i razmjenjivati informacije. Kasnije, mnoga druga sveučilišta, srednje škole i velike kompanije diljem svijeta priključile su se mreži. Danas ova web stranica ima više od 1.230,000,000 aktivnih korisnika. Facebook je ujedno najpopularnije mjesto za objavljivanja fotografija, s više od 14 milijuna novih dodanih fotografija dnevno. Facebook je danas najpopularniji servis za socijalizaciju (nikako za trgovinu) s rastućim brojem korisnika te je čak prozvan i "novim Internetom".

Zakoni sa područja zaštite potrošača tretiraju online trgovinu, ali ne facebook trgovinu. Profil na facebooku ne podliježe nikakvoj vrsti provjere, pače prema vlastitim željama korisnik može sakriti svoj profil i fotografije od nepoznatih ljudi. Unatoč tome, Facebook se tijekom svog postojanja našao na meti brojnih kritičara upravo zbog problema privatnosti korisnika, ali također i zbog pitanja cenzure. Kritike dolaze i zbog toga što su informacije koje korisnici odaju o sebi korištene za marketinška istraživanja, interne istrage sveučilišta i kompanija, pa čak i policije.

Nećemo reći potrošačici da si je sama kriva, jer za 460 kn ne može čak ni podnijeti prijavu policiji (policija neće pokrenuti postupak za prevaru manju od 1.000 kn), ali da se konzultirala sa nekom udrugom za zaštitu potrošača prije odlaska na „fejs shoping“, ovo joj se ne bi dogodilo. U Međimurju postoje dvije udruge za zaštitu potrošača sa godišnjom članarinom od 30 kn (ne varaju), gdje potrošači mogu dobiti pravovaljani savjet koji je posebno koristan kao preventivni. Ako je potrošačima veliki izdatak 30 kn godišnje, mogu nazvati i Savjetovalište za zaštitu potrošača u Zagrebu na broj 072 414 414, koji se svakodnevno reklamira preko medija.

Savjet potrošačima: Ni pod kojim uvjetima nemojte kupovati preko Facebook društvene mreže, ta mreža nije namijenjena trgovini nego socijalizaciji.'

Krenuli iz garaže: deset godina kasnije Infobip otvorio centar na čak 17 tisuća kvadrata
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.