Predstavljen Master plan integriranog prijevoza putnika za sjeverne županije

Kao što je poznato Međimurska županija u suradnji s Koprivničko-križevačkom županijom, kao projektni partneri i Varaždinskom županijom kao vodećim partnerom, provodili su projekt čiji je cilj izrada Master plana integriranog prijevoza putnika.

Upravo je ovaj dokument temelj za uspostavu sustava integriranog prijevoza putnika (IPP) i intermodalnog prijevoza tereta (IPT) na području ovih triju županija, a sam Master plan je danas svečano predstavljen u dvorani Skupštine Varaždinske županije na završnoj konferenciji samoga Projekta.

Samoj svečanosti su prisustvovali župan Međimurske županije Matija Posavec, Varaždinske županije Predrag Štromar, te zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota, uz prisustvovoditelja projekta iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Branko Mihalić, pročelnice Upravnog odjela za gospodarstvo, regionalni razvoj i europske integracije mr. sc. Jelenu Zrinski Berger, te međimurskog koordinatora projekta Darka Radanovića, kolege koordinatora Vladimira Šadeka iz Koprivničko-križevačke županije, kao i Petre Matrak koordinatorice projekta Varaždinske županije, te predstavnika tvrtke Mobiliti Evolva Ivana Šimuneca, izrađivača Master plana.

Suvremeni oblici prijevoza putnika i roba, često nazivani ITS (inteligentni transportni sustavi) čine dva oblika prijevoza, tzv. integrirani prijevoz putnika (IPP) i integrirani prijevoz tereta (IPT). Kako su navedene tri županije oduvijek bile vrlo dobro povezane gospodarski, kulturološki pa i sociološki, tako je i realizirana ovasuradnja oko zajedničkog razvoja regionalnog projekta uvođenja inteligentnih prometnih sustava (ITS).

Tu se u prvom redu misli na IPP zbog sve veće potrebe prijevoza putnika u dnevnim migracijama između gradova i naselja tih triju županija. Povezivanje županija na ovaj način otvara brojne mogućnosti, posebice s aspekta kako su sve županije pogranične koje osim redovnih takozvanih dnevnih migracija građana trebaju razmišljati i o turističkim potencijalima. Također, ovime se svakako radi korak prema tome da naše građane vratimo prema većem korištenju javnog prijevoza, a koristi toga su mnogobrojne.

Tri županije – jedan projekt!

Projekt sufinancira Europska unija kroz Operativni program 'Program' 2007.-2013. iz Europskog fonda za regionalni razvoj sa 85 %, dok preostali dio sufinanciraju tri županije – partneri na projektu.

'Ovo je važan projekt za sjever Hrvatske jer promišljamo budućnost svjesni ubrzanog gospodarskog razvoja i veće mobilnosti našeg stanovništva. Imamo projekte, ideje, inicijative, čak i želje, ali imamo i potrebu. Javna uprava je tu zbog građana ne zbog sebe same, mi moramo dati jedan novi veći i bolji standard našim građanima u povezivanju cestovnog, željezničkog prijevoza, o izgradnji stajališta, nižim cijenama prijevoznih karata, zaštiti okoliša.

Ovaj Master plan dat će pokazatelje gdje i u kojem smjeru moramo ići. Primjer izrade master plana očituje se u činjenici da je samo prošle godine kroz Međimursku županiju prošlo više od 9 milijuna putnika, a cestakoja povezuje Čakovec i Varaždin opterećena je dnevnim prometom od preko 16 000 vozila', istaknuo je u svom govoru župan Posavec koji se ujedno i zahvalio na dosadašnjoj uspješnoj i korektnoj suradnji te poručio da se u Novoj 2017. godini nastavlja s još većim intenzitetom.

Ukupna vrijednost Projekta iznosi 5.199.537,50 kuna koji će kao takav omogućiti bolju mobilnost u regiji koja je već sada gospodarski naprednija, ali i koja ulaže značajna sredstva u razvoj sustava obrazovanja te želi biti prostor u kojem mjesto stanovanja nije ograničavajući čimbenik u poslovanju, intelektualnom razvoju, kao ni u karijeri ili u privatnom životu.

'Znamo da je ovdje javni prijevoz izuzetno skup, cijene karata su visoke, što onemogućava poduzetnicima da razviju svoje potencijale i smanje troškove poslovanja, a i sami građani imaju velike troškove da dođu od točke A do točke B. Sjever Hrvatske je manje konkurentan nego neki drugi krajevi, moramo poboljšati nastalu situaciju što se konkurentnosti tiče. Ali ovdje nije samo o tome riječ već ističem ono najvažnije, sigurnost naših sugrađana.

Masterplan nam je temelj za izgradnju dodatnih cesta, poboljšanje sigurnosti na cestama, za kolodvore, sigurnija stajališta, kvalitetniji i brži javni prijevoz, koji će biti bolje povezan željeznicom i autobusom, s više linija. Putnici će trošiti manje svojeg vremena na prijevoz, ali vjerujem da će se i broj osobnih i teretnih vozila smanjiti. Siguran sam da smo dobili dokument koji će biti kvalitetno realiziran i na korist svim našim građanima', spomenuo je u svom obraćanju Štromar.

Ciljevi projekta izrade Master plana

Kako je u svom izlaganju istaknuo Ivan Šimunec jedan od ciljeva Master plana je javni prijevoz u kojem bi sva vozila bila objedinjena u zajednički, učinkoviti i sigurni prometni sustav, u kojem bi se uvele zajedničke tarife i jedinstvene (zajedničke) vozne karate. Svakako tu je i povezivanje javnog prijevoza s najjednostavnijim oblicima mobilnosti kao što su vožnja biciklom, ali i pješačenje što čini stup ekološke, energetske i infrastrukturne prednosti, čemu ovi prostori i teže.

Kuda ide Agrokor? Rusi blokirali imovinu, prihod pada a vrijeme curi - gost Direkta ministar Tomislav Ćorić
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.