Povezane vijesti
VOŽNJA KROZ TUNEL Na što treba paziti?

VOŽNJA KROZ TUNEL Na što treba paziti?

Poput kretanja po svim specifičnim dijelovima prometnice, i vožnja u tunelu ima svoje zakonitosti. Prije ulaska u tunel, kao i nakon izlaska iz njega,...

OGRANIČENJE teretnog prometa kroz grad Mursko Središće

Već dugi niz godina grad Mursko Središće, Štrukovec i sva naselja do Čakovca na cesti D209 imaju ogromnih problema s teretnim prometom. Posebno je taj problem izražen nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju te je nakon 1. srpnja 2013. godine promet počeo drastično rasti što na današnjoj razini iznosi 300%. Tako kroz centar grada i naselja do Grada Čakovca prolazi godišnje više od 150 000 teretnih vozila.

U najjačim prometnim mjesecima preko Graničnog prijelaza Mursko Središće i centrom grada prođe i do 18 000 teretnih vozila, više od pola milijuna putnika, preko 100 000 osobnih vozila i više stotina autobusa, pa je time ovaj pravac postao jedan od najvažnijih točaka u Republiku Hrvatsku.

Obzirom što teretna vozila, koja prolaze centrom grada i po svim ostalim naseljima izazivaju strahovite prometne, sigurnosne, ekološke i druge štetne posljedice, Grad Mursko Središće godinama pokušava taj problem riješiti na način da se taj promet izmjesti s te ceste, na način da se nizvodno od željezničkog mosta izgradi novi most i zaobilaznica grada, te naravno usporedna cesta do Čakovca sa spojem na autoput.

To je trajno rješenje i za njega postoji idejno rješenje usuglašeno s Općinom Lendava i Hrvatskim cestama. Obzirom što je riječ o vrlo velikom i kompliciranom zahvatu, Gradsko vijeće Grada Mursko Središće 10. studenog 2015. godine donijelo je prijedlog o uređivanju prometa u Murskom Središću na državnoj cesti D 209, gdje se na temelju Zakona o cestama tražilo da se zabrani tranzitni prometa za vozila čija ukupna masa premašuje 7,5 tona.

Nakon više sastanak održanih u Hrvatskim cestama, između gradonačelnika Dražena Srpaka i direktora Hrvatskih cesta Josipa Škorića i njegovih suradnika, te nakon što je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković upoznat sa svime, očito se nazire rješenje koje daje trenutne efekte na smanjenju prometa.

- Naime, Nacrtom pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona navodi se ograničenje takvog prometa od graničnog prijelaza do čvora Čakovec, raskrižje D3/D209.

Bude li na ovaj način Pravilnik i usvojen zasigurno će se teretni promet u većoj mjeri smanjiti, iako je trajno rješenje gradnja novog mosta i zaobilaznice i usporedne ceste do Čakovca.

Grad Mursko Središće zahvaljuje na razumijevanju Hrvatskim cestama i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, te zaključujemo da je ovo zapravo prva stvarna odluka koja može donijeti mjerljive pokazatelje smanjenja teretnog prometa - kaže gradonačelnik Srpak.

Sveučilišna bolnica: hoće li ruglo na kraju grada postati zdravstveni centar?
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.