DIMENZIJE GUMA Nekad je bilo normalno 14, a danas 20 cola

Kada je Renault svojedobno, a tome sada ima oko godinu i pol, u Ženevi otkrio novu generaciju Scenica, u automobilskoj javnosti trenutačno je postignut konsenzus oko njegova dizajna. Da i danas izgleda odlično, složit će se vjerojatno svaki ljubitelj ove vrste automobila, a pri tome jednu od glavnih uloga imaju njegove gume. Radijus od 20 cola odlično je, po tko zna koji put, odigrao namijenjenu mu ulogu te Scenic u najnovijoj generaciji uistinu izgleda moćno.

No, kao što je dobro poznato, svi novi modeli uvijek se otkrivaju na najvećim mogućim dimenzijama guma, i uvijek izgledaju dobro, no kada ih nešto kasnije ugledate na palac ili dva manjim felgama, gotovo ćete uvijek ostati razočarani. Međutim, u slučaju kompaktnog monovolumena uopće se nismo stigli zapitati kako će on izgledati na manjim gumama, budući da je iz Renaulta odmah, potpuno iznenađujuće, priopćeno kako manjih guma za Scenica jednostavno – neće biti.

I to nije bilo sve: kao da nije bilo dovoljno da su Francuzi odlučili da će novi automobil na cestu slati samo na 20 cola, novi je šok uslijedio kroz informaciju da to uopće neće biti velikih, ali 'normalnih' 20 cola, nego će se gume za Scenica proizvoditi u krajnje neobičnoj dimenziji 195/55 R20. Dakle, velikog promjera, ali neobično male širine te sasvim solidne visine bočnice.

Nije, naravno, trebalo biti posebno pametan da se odmah zaključi kako će se takve gume plaćati suhim zlatom. Dvadesetke su ionako skupe same po sebi, a ove u egzotičnim dimenzijama, kakve se još nisu ni počele proizvoditi, ne mogu stajati manje, nego samo više od onoga što je prosječan kupac voljan platiti. Za mnoge je već i to dovoljan razlog da prekriže Scenica, ma koliko im se sviđao, i okrenu se nekom 'normalnijem' konkurentu...

Doista, nije čudo da su se mnogi zapitali što je sve to Renaultu zapravo trebalo? Odgovor je, međutim, neočekivano logičan. Francuzi su, zapravo, prilično pametni. Veliki promjer doista donosi atraktivniji izgled, no u cijeloj je priči to zapravo najmanje važno. Uske gume, vrlo jednostavno, zahvaljujući manjem otporu zraka troše manje goriva i lakše se probijaju i kroz vodu i kroz snijeg.

Osim toga, u njih je moguće smjestiti veće kočione diskove, pa su i sigurniji, a s obzirom na to da se – sasvim logično – trebaju okrenuti manje puta da prijeđu istu razdaljinu, ujedno se i manje zagrijavaju, a na duže staze i manje troše, čime bi im i trajnost trebala biti veća od onih klasičnih. K tome, ne treba zaboraviti ni da, za razliku od 20-ica kakve smo navikli viđati na cesti, širokih i izrazito niskoprofilnih, ove na sebi nose i više nego dovoljno 'mesa' za sasvim udobnu vožnju.

Tako, eto, ispada da cijela ta priča ima mnogo više smisla nego što se to isprva činilo. Tim više što ih već sada nude četiri proizvođača, i u ljetnoj i u zimskoj i u cjelogodišnjoj mješavini, i nema razloga da ih ne bude još više. U tom bi im slučaju i cijena trebala samo padati.

No, da priča ne bi ostala samo na jednoj egzotičnoj dimenziji, i samo na Renaultu, dovoljno je vratiti se koju godinu unatrag i pogledati BMW-ovu električnu ponudu. Njihov i3, naime, vozi na gumama dimenzije 155/70 R19, i za njih vrijede slične vrline i mane kao i za Scenicove gume, dok je, primjerice, i8 naprijed obuven u 195/50 R20, a otraga u 215/45 R20. Nova vremena i nove tehnologije, jednostavno, traže nova rješenja i kad se govori o gumama.

Adele pokosila konkurenciju i dobila Grammy u 5 kategorija: u suzama primila kipić da bi ga podijelila s Beyonce
Sorry, tvoja verzija web preglednika više nije podržana.

Za pristup portalu, a i zbog sigurnosnih razloga molimo te da nadogradiš svoj preglednik na najnoviju verziju.